• Mrs K

börjar bli nervös.... fler?

Hej på er!

Jag har bf med andra barnet i morgon. Har också känt mig nervös inför förlossningen.
    Jag hade en helt ok första förlossning men minns att jag vid några tillfällen spände mig och nästan blev lite rädd för smärtan, så jag har lånat lite böcker på biblioteket om att hantera smärtan genom avslappning. Det har lugnat mig lite så nu vill jag mest att det ska sätta igång

• Mrs K

Det är väl just det där att man aldrig kan veta innan hur lång tid det kommer att ta som gör att det blir lite jobbigt. Vi har också barnvakter som vi kan ringa i princip när som helst. Dotterns "extrafarfar" är pensionär så han kan oftast "göra sig ledig" om det skulle krisa. Det är ju skönt.

För mig tog det ganska lång tid förra gången så jag är inte så orolig för att inte hinna in. (Vattnet gick vid 05 på torsdagsmorgonen, åkte in vid 16-tiden på eftermiddagen och dottern är född tio i sju på fredagsmorgonen.)
    Jag är mest glad över tanken på att det brukar gå lite fortare andra gången eftersom jag minns en otrolig utmattning på slutet.

Kommer ni ihåg hur det kändes att ha värkar?
    Det gör jag knappt.

• Mrs K
    linda 80 skrev 2011-01-31 16:16:20 följande:

kommer knappt ihåg hur det känns att ha mensvärk... hahaha! ännu mindre hur värkarna kändes.... Jag  kommer ihåg att jag var jätte nojjig över att inte veta hur värkarna skulle kännas, men när de väl kom så visste jag direkt att det var värkar. Men jag kan inte säga att jag kommer ihåg hur de kändes... 
    Tror  oxå att det är meningen att man ska glömma bort smärtan...

Det är ungefär vad jag också kommer ihåg. Att jag funderade på hur det skulle kännas och om jag skulle veta när jag hade värkar och sedan första värken så bara visste man. Det är skönt att veta tycker jag Hade man inte glömt hur det var hade man väl inte gjort om det
  • Mrs K
    Flinga11 skrev 2011-02-02 08:38:05 följande:
    Nu har det nog börjat så smått här faktiskt!! Lite halvonda sammandragningar i natt. Nu känns det som om det har avtagit lite, men magen är typ hård hela tiden. Precis som förra gången. Så nu är det väl bara att avvakta och se hur det utvecklar sig. Sambon är hemma från jobbet idag för säkerhets skull. Man vet ju inte, kanske det bara säger pang plötsligt. Och så är det väldigt skönt att få avlastning med pojken. 

Och nu kan jag säga att när det nu verkar ha börjat lite grann så känner jag mig faktiskt lugnare. Känner mig mer spänd nu på ett lite mer positivt sätt. Det blir säkert så för er oxå!! 
    Åh, vad spännande! Här har det varit lite onda sammandragningar men det verkar inte komma igång riktigt ändå. Hoppas nästan på att det ska "dra igång" snart. Det känns som att det vore lättare att bara få ta itu med det. (om inte annat för att få det överstökat och få träffa den lilla människan i magen)

Stort lycka till!
  • Mrs K

Inget här heller. Tog mig i alla fall i kragen idag och gick ut med 2-åringen så hon fick cykla lite. Men fortfarande bara sammandragningar som inte gör så jätteont. Mest irriterande. Håller med om att man blir mer ochmer sugen. Man laddar liksom.
    Hoppas det drar igång snart för oss alla.

• Mrs K

Ett väldigt röj i magen ikväll. Tycker sammandragningarna gör liiite ondare....eller så hoppas jag bara väldigt mycket på att något ska hända.

• Mrs K
    Flinga11 skrev 2011-02-05 20:34:35 följande:
    Bebis var det här!!! Igår natt kom våran lille kille till oss. Hjärta Allt gick hur bra som helst, 4½ tim tog förlossningen. Fick åka hem idag, mår jättebra! Kunde inte ha blivit bättre!

Lycka till ni andra nu o hoppas att det kommer igång snart!!  
    Grattis!!! Hoppas vi andra snart får följa efter.
  • Mrs K

Nu håller jag tummarna här. Lite spridda värkar i går kväll och i natt. Slemproppen gick i morse och det kommer värkar fortfarande. Inget regelbundet men något i alla fall...

• Mrs K
    linda 80 skrev 2011-02-06 12:32:29 följande:
    ÅH! härligt... hoppas att det kommer en liten bebbe snart... håller tummarna och Lycka till!!!!
    Tack Fortfarande värkar men mellanrummen ligger mellan 5 och 15 min så det är bara att avvakta. Maken skjutsade precis vår 2-åring till farmor. Känns lika bra att hon hinner vara där under eftermiddagen OM det skulle bli fråga om övernattning.

Tittade efter henne och tänkte att "nästa gång jag ser henne kanske hon är storasyster" och det kändes så overkligt och häftigt. Hoppas det flyter på nu...
  • Mrs K
    Flinga11 skrev 2011-02-08 04:06:29 följande:
    Nyfiken på hur det går!! Fast jag antar att det har blivit bebis vid det här laget... 
    Ja, nu har det blivit bebis. kom in till förlossningen vid 16.20 och 17.18 var tjejen ute, så ja det gick mycket snabbare andra gången!!!! 3630 gr och 52 cm. Hon är alldeles underbar!

Hoppas det snart händer grejer även för er andra
  • Mrs K
    Flinga11 skrev 2011-02-08 18:07:30 följande:
    Åh, grattis!! Vad härligt! Ojoj, det gick undan för dig då... Vad skönt att ni hann in iaf! 
    Håller du med om att man blev lite lugnare när det väl satte igång? Inne på förlossningen var jag inte nervig längre alls. 
    Jag var så lugn och fin och klarade värkarna bra. Så kom vi in och jag fick veta att jag var öppen 9-10 cm. PANIK!!
    Allt havererade och jag blev livrädd. Men så plötsligt var det dags att krysta och efter 2 krystvärkar var hon ute och jag tittade på henne som ettt fån och fattade knappt vad som hänt.
  • Mrs K
    linda 80 skrev 2011-02-09 02:18:23 följande:
    Grattis till din lilla tös!
    Tack
  • Mrs K

Stort, stort grattis till er båda två. Så härligt att allt gått bra

Svar på tråden börjar bli nervös.... fler?