• tundra

Nutrilett start 31/1

Smygvägde mig eftersom jag ville ha lite motivation inför de sista dagarna. Enda gången jag har fuskat! Och måste såklärt genast bikta mig.

-1,5 kg Förvånad

Så hittills totalt 5,5kg ned alltså.

• tundra

Trots ett bra resultat på vågen tidigare idag så är det värsta depp-dagen.
    Jag är trött, kall och hungrar efter en stor fet stek.
    Påse 4 av 5 om en halvtimme. Ngt att glädja sig åt. Skrikandes
    Tycker inte att chokladen smakar choklad längre. Den har sin egna smak. Den smakar... nutrilett.
    Tröstar mig med en stor kopp varmt rött thé.

• tundra

Dag 12 ren kur. Påse 56 av 70.
    Igår kväll fick jag sådan huvudvärk att jag allvarligt funderade på att avbryta och äta ett ägg iaf.
    Det blev en alvedon och natt vid 21:00.
    Jag har ju knappt haft det jobbigt fram tills nu och tänkte på alla som mår skit på ren kur men ändå uthärdar så länge de kan.
    Nya tag idag när helgen randas. Ska inte slarva med vattnet idag. Inte glömma bort mig själv i småbarns vardagen.

Heja alla idag!

• tundra

Tung i huvudet ikväll. Dagen har gått bra ändå men känner att humöret är i botten.
    Ingen hunger, inga fysiska krämpor typ matthet eller yr i huvudet, inga blodsockerfall.
    Vill bara ta ut det på hela min omgivning men bromsar så gott det går. Orkar inte spela glad inför svärföräldrarna så svärmor tycker nog att man är bra knäpp ikväll. Åt middag hos dem nämligen. Suck. Jaja.
    Det är ju fredag så maken är ju hemma resten av helgen och avlastar mig lite. På måndag är det RIKTIG mat igen. Mums.

Heja alla som jobbar hårt den här helgen med att hålla sig (hårt) i skinnet.

• tundra

Dag 13 ren kur. Påse nr 61 i shakern. Spyr av tristess.
    Enda lösningen:
    Prova mina skitsnygga sommarbyxor stl 38 som legat nedpackade X antal månader.
    De sitter lite tajt men de PASSAR!
    Sitter och skriver detta i mina träningsbyxor stl S!
    Så klunk, klunk. Jag håller ut de sista två dagarna och skyndar långsamt.

• tundra

Vad bra Lycka 1! Jag har kollat in din blogg och det ser ju jättebra ut!

Jag mår skitbra ikväll helt plötsligt! Woho! Full av energi.
    65 påsar av 70 avklarade och ser faktiskt ljuset i slutet av tunneln.
    Håller tummarna för en bra siffra på vågen på måndag och saliverar av tanken på broccoli och kyckling. Skrattande

• tundra
    Incahe:
    Hoppas du finner mod och ber om hjälp den här gången också. Våra kroppar förtjänar att vara starka och friska och meningen med livet ska inte börja och sluta med numret på vågen. Incahe, du förtjänar att vara frisk och må bra. Det förtjänar varje människa. Jag håller tummarna för dig.

Jag ser min kur endast som en språngbräda mot sunda matvanor och inte som en "lösning" för att bli smal.
    Det är inte bra på andra sidan av spektrumet heller med stressad snabbmat och mkt socker/godis för att hålla sig flytande. Men det är inte bra när det slår över åt något håll.

Jag tycker att 14 dagar på nutrilett är tillräckligt vansinnigt för att jag aldrig ska vilja göra det igen. Men nu har jag gjort det så då får jag rakryggat stå för att jag anslutit mig till vikthetsen.
    Hur man än gör för att banta måste man leva på ett kaloriunderskott. Det är ju ren fysik. Men det är tragiskt om nutriletts snabba viktnedgång för vissa kan vara inkörsporten till mat-skräck. Bra att du då ringer varningens klocka.

Alla förtjänar att leva balanserade liv med riktig mat som mättar, mat som bygger en frisk, stark och sund kropp.

Sista dagen på den här vansinnesfärden. Men det här är min resa, så jag avslutar den så som jag har bestämt. Men såklart får det här mig att tänka extra mycket på de som tappat balansen och fallit... Rynkar på näsan
  • tundra

Nedräkning! Glad

2 pulver påsar avklarade. 3 kvar!
    Mår jättebra idag. Har städat och fejjat med ett leende på läpparna. Helt otroligt!
    Nutriletten har dock ingen smak längre. Smakar ingenting när man dricker den. Förvånad
    Undrar varför det blir så.

Tänk att jag snart klarat två veckor. I mitt mini-universum har det verkligen varit en utmaning. Så många gånger jag har tvivlat och nu är jag snart i mål

Hurra!

Heja alla som kämpar i helgen mot all helgmat.
    Maken satt med chips, nötter etc igår så jag vet hur jobbigt det kan vara. Men jag tänker att chips etc blir det inte för min del på ett braaaaa tag. Ska koncentrera mig på att äta nyttigt och hitta tillbaka till min trivselvikt.
    Jag vill inte ha det där extra fluffet jag får av allt raffinerat socker och stärkelse.

• tundra

Min mycket genomtänkta och efterlängtade måndagsmeny:

Frukost: Äggröra och makrill i tomatsås

Lunch: Haricots vertes i olivolja med kycklingfilé

Middag: Entrecote med stekt zuchini (bea valfritt, maken älskar - jag = inte lika mkt)

Mmmmm. Smaskens.
    Måste ta mina mått och se hur lchf påverkar.
    Antar att vågen kommer att så still ett bra tag inledningsvis.

• tundra

Sista pulverpåsen i shakern. Skål och godnatt.
    Imorgon är det vägning.Tungan ute

• tundra
    Fenkol skrev 2011-02-13 20:33:07 följande:
    Jisses, vad du är bra!
    Haha! Tack. Tror jag. Flört
    Jaha. Då var vi här. Resultatdag.
    Vågen visade.... trumvirvel = 61,5kg.
    Woho!

MINUS
    6,5 kg TOTALT!
    På 14 dagar.

Sjukt nöjd, men lika nöjd med att äta frukost imorse.
    Lade upp lite före och efter bilder på min blogg:
    lisajacobsfamilj.blogg.se

Ska bli så spännande och se ifall man håller vikten nu eller sväller upp som en ballong igen. Flört
    Ska skriva min måndagsvikt här några veckor framöver så får vi se hur "bäraktig" en pulverdiet är i kombination med lchf-avfasning. Jag har ju aldrig pulvrat tidigare så jag vet inte. Hihi känns läskigt.

Såg på nyhetsmorgon igår om pulverdieter och de påstod att man la på sig all vikt igen inom 2 veckor efter avslutad kur. Skrikandes Skrämselpropaganda.

Men bäst av allt med avslutad kur är att slippa bälja i sig allt vatten... Det kan jag säga redan nu efter 5 minuter.
  • tundra

Jag ställde mig på vågen idag efter en veckas lchf och kunde knappt tro mina ögon!

+ 0,2 kg!!!

Har ju i princip hållit vikten.
    Detta trots att jag har börjat äta igen (mkt mat, mmm gott) samt att jag fuskat med lchf:en 1 dag och ätit paj och sockrig chokladmousse.
    Ingen uppgång av vattenvikt! Jag är chockad!
    LCHF fungerar jättebra; jag är aldrig hungrig längre. Jag som alltid ätit drivor med mat och hundra mellanmål.

Så avfasning från nutrilett till LCHF har gått jättebra. Hejar på alla som kämpar därute!
    Jag hör av mig nästa vecka med vidare vågresultat.

Annars finns jag på

lisajacobsfamilj.blogg.se

• tundra

Hej! Kul att du hittat hit! Grattis att du klarat 16 dagar!

Jag fortsatte gå ner med LCHF - så på 2 mån gick jag ner tot 9 kg. Sen kom sommaren 2011 och då var jag mer liberal, gick tillbaka till det normala och höll vikten ända till jag blev gravid.

Juni 2012 tittade lilla sonen ut som nu är 10 mån.

Började projekt gå ner gravkilon nu för 3 mån sedan och har gått ner från 68,2 till 59. Mitt mål var 58 till sommaren. Denna gång ätit efter GI. Så då tar det lite mer tid och tålamod men är ju lite "snällare". Men med 2 barn går det inte (för mig iaf) att göra ren kur.

Lycka till! Det värsta är ju redan gjort för dig och jag rekommenderar verkligen LCHF eftersom du redan är i ketos var det supersmidigt och vågen fortsatte ticka stadigt nedåt.

• tundra

Btw.
    Min version på LCHF var hyfsat strikt. Inte så mkt mjölkprodukter. Bara hårdost och ingen grädde.

Choklad mörk i måttlig mängd.

Svar på tråden Nutrilett start 31/1