• tundra

Nutrilett start 31/1

Nu är det äntligen dags att bli av med de där hatade extrakilona som jag drog på mig under graviditet samt efter när jag var vaken hela nätterna med kolik- och sömnstrulandebebis och bara åt för att hålla mig på fötter!
    Den digitala nålen stannade på 67,9 vilket är exakt 10kg för mycket. För mig känns de där 10 kg som 20kg mentalt. Är bara deppig och trött nu för tiden. Det måste hända något radikalt.

Min plan är att dricka ren kur minst 2 veckor och senare fasa över till nyttig kolhydratsnål diet.
    Hoppas att detta blir en tråd för likasinnade som är lika peppade och som vill stöta och blöta upp och nedgångar.

Detta är min första gång på pulver så nu är det spännande att se hur kroppen/jag reagerar. Men vad som än händer så SKA det gå. Demon Hejja mig och alla andra som kämpar!

• Svar på tråden Nutrilett start 31/1
  • tundra

Nu har jag tagit första påsen. Till den tog jag tillskott av fiskolja och en vitamintablett.
    Tjuvstartade i praktiken redan igår efter frukost, men det känns helt under kontroll än så länge. Känner bara att jag är jättepeppad och nu bara SKA det hända grejer.
    Peppar peppar.

• tundra

Frukost andra dagen avklarad.
    Jag tar första påsen klockan 6:30. Resten av dagen blir det 10:00, 13:00, 16:00 och 19:00. Det upplägget fungerade bra igår iaf. Jag kände mig lite hungrig igår. Samt att jag sov lite ryckigt i natt.
    Idag känner jag mig som mig själv. Inte darrig, inte hungrig, inte yr. Woho! Hoppas det fortsätter så.

Smaken på nutrilett choklad shaken har gått från vidrigt torr och pulvrig till att smaka riktigt bra. Har nog vant mig vid den. Nu gäller det att kämpa på.

• tundra

Skriver föresten om mina vedermödor i min blogg, fast det är ingen ren viktblogg. Har lagt upp en bild från i julas när jag mådde som mest skrutt. Det är min motivationsbild.

lisajacobsfamilj.blogg.se

• tundra

Snart dags för 5e påsen dagl 2.
    Mår bra, lite lätt i kroppen bara, inte darrig men nästan. Har ändå varit ute på en 60min promenad med en annan mamma. Nästan rusade in för att ta påsen när jag kom hem. Då kurrade magen eftersom jag var ute nästan 30min förlänge.
    Svärmor och svärfar förhörde mig om min diet ikväll. De lät lite misstänksamma. De är hängivna LCHFare.
    Men jag har mina egna orsaker till varför jag pulvrar och så är det bra. Jag tänker inte skämmas för det.Tungan ute

• tundra

Jaha, då är första påsen på dag 3 avklarad. Känner mig inte hungrig än. Provade att blanda ut min shake med en dl kaffe och tyckte att det smakade rätt så gott. Känns lite mera som att man äter frukost om man får ta lite kaffe med maken.
    Så på morgonen blir det påse, vitamintablett, fiskolja, skvätt kaffe och 2 matskedar psylliumfrön. Tänker att psylliumfrön är ju ung som de där burkarna med extrafiber som finns (allevo har bland annat), om inte bättre. Dessutom billigare.
    Har tittat på magen i spegeln och tycker att den ser lite plattare ut. Har inte vägt mig och tänker nog vänta till på söndag/måndag. Mina byxor sitter lösare i midjan men lika tajt i benen. Ja, det är ju nått resultat iaf.

• tundra

Har provat nutrilett choklad utblandad med kallt kaffe idag och nu gillar jag verkligen smaken. Ska fortsätta att dricka den så.

Kom på att jag hade en värsting chokladkaka hemma men är inte ett dugg sugen! Förvånad Woho! Jättepeppad fortfarande. Trots att 3de dagen randas så har det inte varit särskilt jobbigt så här långt. Men man får stoppa impulser att smaka av saker hela tiden. Det sitter i bakhuvudet som en reflex att stoppa saker i munnen. Vill inte råka stoppa något som får mig ur ketos och kanske må sämre.

• tundra

Dag fyra på ren kur. Tycker fortfarande att det går smidigt och att jag inte är hungrig eller speciellt påverkad. Dricker, dricker och dricker. Mycket varmt rött/grönt thé.
    Tycker fortfarande att det är roligt att laga mat till maken, fast jag inte får smaka. Har inga problem med att se honom äta ännu.
    Det svåraste är att låta bli frukten som ligger framme. Funderar på om maken kanske får ta med den till jobbet.

Idag ska jag till simhallen och har mycket mindre ångest över att ta på mig badkläder fast det bara är fyra dagar på kuren. Känner mig ju lättare mentalt bara av att veta att jag är igång.

• tundra

Hallåj. Idag var det faktiskt jobbigt några timmar.
    Jag glömde ta min lunchshake i tid och efter det så var hela jag i svaj. Blev yr och skakis och mådde riktigt pissigt innan blodsockret stabiliserade sig. Usch. Så skärpning när det kommer till att passa tiderna.
    Blev både promenad och simning idag - så mer motion än vanligt.
    Ja, jag ska ta kvällens sista shake alldeles strax. Kör fortfarande på en smak, nutrilett chokladen, och är inte trött på den än.

Titta in på min blogg om ni har lust. Det är ingen renodlad viktblogg men man är ju rätt insnöad på pulver och banting för tillfället.

• tundra

Full fart dag 5, fortfarande ren kur. Planerar att bli färdig med första kartongen nutrilett som står på diskbänken idag.
    Efter gårdagens svacka är jag lite nervös för idag, men maken gav mig en fin komplimang på morgonen och det peppar mig lite extra. Nej, har ju bestämt mig för att det här SKA gå.

Börjar fundera på hur jag ska äta efter kuren. Lutar nog åt att äta kombinerat nån vecka. Men av någon anledning känns det svårare att klara av att äta kombinerat än att äta ren. Känns som att man borde bli hungrigare.

Beroende på vad vågen visar dag 14 så kan jag nog tänka mig att äta en extra vecka ren. Det känns så nu iaf.

• tundra

Puh, lite skakigt mitt på dagen nu igen! Och ingen motivation till att ta någon promenad i det här snöfallet. Hmmm. Fastnat lite i att tycka synd om mig själv. Tröstar mig med att snurra på vigselringarna som plötsligt sitter mycket lösare.

Ska bita ihop. Igår blev det mycket bättre på em.

Svar på tråden Nutrilett start 31/1