Inlägg från: Minglanu |Visa alla inlägg
  • Minglanu

40,1 graders feber trots alvedon!

JossBergendahl skrev 2011-02-01 18:03:39 följande:
    Vi har tid på bvc för att väga och mäta hennes lillebror imorgon så jag tänkte passa på att ta med henne då och fråga dom där!
    Ursäkta, men VARFÖR ta med ett sjukt barn till BVC bland små nyfödda bebisar och riskera att sprida smitta???

Sjukdomar hör till VC, inte BVC!
  • Minglanu
    JossBergendahl skrev 2011-02-01 18:13:29 följande:
    Oavsett så lär jag ju ta med henne ändå, kan ju knappast lämna henne ensam hemma ^^
    Hmm, jaha...så om jag dyker upp på din sons BVC med, låt säga, inluensa eller varför inte vattkoppor eller magsjuka, skulle det kännas ok för dig då? Kanske jag kan sitta bredvid dig och din fem veckors bebis?
    Varför ska du riskera andra barns hälsa???
    Avboka tiden och var en medmänniska, alt fixa barnvakt åt tjejen.
  • Minglanu
    JossBergendahl skrev 2011-02-01 18:30:25 följande:
    Kan inte avboka tiden eftersom han också varit jätte sjuk och måste kontrollvägas så han inte behöver läggas in.

Ni får tycka vad ni vill, men han MÅSTE in och vägas och jag har inget annat val än att ta med henne för det finns ingen annan som kan ha henne under tiden, kan ju knappast lämna henne på dagis liksom. Dessutom är ju bvc och vc samma ställe här så
    De flesta vårdställen brukar kunna slussa in patienter utan att gå via väntrummet om man meddelar att man misstänker att man är smittsam.
Svar på tråden 40,1 graders feber trots alvedon!