Inlägg från: ViVäntarLois |Visa alla inlägg
  • ViVäntarLois

ge bort pengar anonymt?

Fint gjort tycker jag :)

Och det hade varit jag som var i behov av pengar så hade jag faktiskt uppskattat att gåvan gavs anonymt. Självklart vill man tacka men i ett kompisförhållande kan det lätt bli jobbigt om man känner att man måste "kompensera" för en sådan gåva. Så åter igen: väldigt snällt av dig att vilja hjälpa till utan egoistiska baktankar, sådana människor skulle världen ha fler av :)

Tyvärr kan jag inte riktigt komma på hur man på ett bra sätt ger pengar anonymt... Kan du hennes kontonummer? Om man sätter in pengar på en annans kontonummer så kräver ju banken att du visar leg men jag har svårt att tro att banken sen skulle lämna ut den informationen till nån annan. Det är ju mest ett skydd mot pengatvätt och liknande.

lillalois.blogg.se

• ViVäntarLois
    sär skriven skrev 2011-01-31 10:02:43 följande:
    Fint gjort, men jag hade nog skrivit en lapp också, även den anonym. Så mottagaren vet att pengarna är avsedda för denne, och att det är en gåva.

Har gjort liknande saker, ställt matkassar utanför dörren och så, men då har jag alltid lämnat ett meddelande (anonymt) om att det är till vederbörande.
    Mycket klokt :) Annars kanske man får panik och lämnar pengarna till polisen t.ex...
Svar på tråden ge bort pengar anonymt?