aLttjolajban skrev 2011-01-31 18:24:08 följande:
Svensk avundssjuka?
Man kan väll inte gå plus på kläder från hm osv
Om man inte har råd att köpa kläder så får man köpa när det är rea,på second hand,blocket osv.
Däremot är det många som handlar på outletbutiker, ullared och säljer dyrt på T.
Köper man billigt för att gå plus på T så måste man skatta för det.
Är absolut inte avundsjuk men tycker inte man tar 5 ex. av ett plagg för att lägga ut 4 på tradera.
Lavish skrev 2011-01-31 18:34:21 följande:
Helt okej. Det är väl det handel går ut på? Att köpa till ett lägre pris och sälja till ett högre? Om man inte fick göra så skulle väl ingen butik kunna existera överhuvudtaget?
Varför är det bara privatpersoner som inte får handla och tjäna pengar på det? Vart går gränsen för privatperson, om jag skaffar F-skatt och öppnar min egen second hand, är det fortfarande fel då?
Och varför i hela helvette är det andra personers ansvar att det ska finnas billiga varor kvar i butikerna till fattiga människor? Jag har handlat massor på rea nu. Inte för att sälja. Men jag hade haft råd att betala originalpris för varorna. Så då var väl det också omoraliskt?
Om du läser ovanför så handlar det om dom som handlar upp flera av varje plagg för att sälja med vinst på T.
Att handla till sig själv är inget fel att göra men oftast tar man ju inte 5 ex. av ett plagg då.