alvide skrev 2011-02-01 10:51:26 följande:
Jag personligen bryr mig inte om att folk köper på sig massor och sen säljer vidare på tradera.
Om de tjänar storkovan på det. Ja, grattis till dom.
Själv tycker jag att det är mer värt att lägga den tiden som faktiskt tar med tradera att umgås med mina barn och/eller sambo och om de inte finns i närheten (sover eller annat) så passar jag på med att fixa hushållssysslor som måste göras så jag inte behöver välja mellan att ge barnen tid eller måste-göra-saker. Det ger så mycket mer livskvalitet än extra pengar i plånboken.
Men vi är ju alla olika och prioriterar olika!
ja, så kan man också se det...
Grejen är ju att det betyder kanske inte att dina barn får mer tid än vad andra barn får?
Det beror ju dels på hur mkt man jobbar, hur mkt man gör på egen hand utan barn, hur mkt intressen man har?
Som idag, jag är ledig och har barnen hemma. De håller på och pysslar och leker här brevid mig, jag packar några traderapaket. Vi pratar, vi umgås, men jag deltar inte aktivt i deras lek... anser att det är bra för de att leka ensamma också. Det är bra för barn att delta i hushållssysslor och inte aktiveras jämt.
Tradera tar inte så mkt tid som många vill påstå, det handlar mycket om intresse också, för mig är det en hobby och något jag tycker är kul. Jag kör bara en omgång per månad och anser inte att det drabbar mina barn, det gör de bara gott i slutändan snarare...
Men har man inget intresse så klart man inte ska hålla på med det. Samma sak att har man inte intresse för frimärken, så varför ska man samla på de?