Inlägg från: Solan |Visa alla inlägg
  • Solan

Ska färga min VITA hankatt ROSA. Funkar karamellfärg?

Vad barnsliga ni är. Varför blir ni så upprörda över att hon vill färga sin katt?

TS

Jag tycker det låter roligt men skulle nog råda dig att avstå. Med största sannolikhet kommer katten att vantrivas eftersom den ju gärna vill vara ren och tvättar sig ofta. Hundar är annorlunda, de är mer sunkiga och skulle nog inte bry sig så mycket. 

• Solan
    Fidelis ad urnam skrev 2011-01-31 18:51:34 följande:
    Det gör inte saken bättre för att det redan finns personer som gör det på hundar och andra djur. (enligt mig)
    Men om du ska vara sådär pjåkig borde du emotsätta dig hela grejen med att ha hund. Hundar är flockdjur och människor är bara ett substitut för deras naturliga flock. Till exempel.
  • Solan
    Fidelis ad urnam skrev 2011-01-31 18:55:57 följande:
    Ja men dra det hela till sin spets, för det är ju verkligen samma sak att äga en hund och att färga en hund.
    Jag tycker att det är en sjuk handling att färga ett djur, det är min åsikt.
    Sedan får du älska färgade djur hur mycket du vill, men startar du en tråd om det kommer jag säga vad jag tycker (och ja, jag vet att detta inte är din tråd. Menade nu OM du skulle starta en tråd om det).
    Man har en hund för att tillfredställa sina egna behov.
    Man äter julskinka för att tillfredställa sina egna behov.
    Man tar med sina barn på djurpark för att tillfredställa  sina egna behov.
    Man färgar sina djur för att tillfredställa sina egna behov.

Om man inte ser likheterna så är det därför att man har en hangup på vad man "ska" göra och vad man inte ska.
  • Solan
    Darling44 skrev 2011-01-31 18:59:40 följande:
    Anser att det är DJURPLÅGERI att färga djur!!!   - Hur f-n tänker du???

Hoppas verkligen någon kunde färga dig, helst med skit och att du fick leva länge med det!
    Men herregud. Slappna av lite.
  • Solan
    Fidelis ad urnam skrev 2011-01-31 19:03:21 följande:
    Man har sex med sitt djur för att tillfredsställa sina egna behov
    Man slår sitt djur för att tillfredsställa sina egna behov
    Man plågar sitt djur för att tillfredsställa sina egna behov

Vart går gränsen för vad som är ett normalt tillfredsställande av sina egna behov och när det går ut över någon annan?
    Mycket svår fråga. Jag vet inte.

Vad jag däremot vet är att min hund gladeligen hade rullat sig i rosa karamellfärgad koskit och varit mycket nöjd med det. Jag tror att en katt tycker att det hade varit jobbigare att bli färgad och det har jag också skrivit.
  • Solan
    And3RZsoN skrev 2011-01-31 19:12:51 följande:
    Hoppas verkligen att någon kommer och hämtar katten ifrån dig, stackars lilla krake som ska behöva utsättas för färgning av sin päls. fyfan för vissa människor!
    Hoppas någon sliter biffen från din tallrik och slår den i huvudet på dig.
  • Solan
    Fidelis ad urnam skrev 2011-01-31 19:14:40 följande:
    Och det höll jag med dig om, att en katt kan reagera på ett annat sätt än en hund.
    Jaha. Men då är vi antagligen överrens. Flört

Förutom om att det skulle vara att jämställa med djurplågeri. För det tycker jag faktiskt inte. Väldigt barnsligt och onödigt och ganska taskigt mot katten. Men inte värre än att ha innekatt och enbart gå ut med den i koppel.
  • Solan
    AnnaPuddel skrev 2011-01-31 19:16:16 följande:
    Han älskar mär vi kletar in honom i olja eller gnuggar honom med blöt handduk eller damsuger honom.
    Det låter som om din katt är lite skadad.
  • Solan
    viseversa skrev 2011-01-31 19:18:42 följande:
    Ha,ha ja det har du ju rätt i. Man öronmärker ju sina katter och hundar och tvångskastrerar dom utan att fråga vad DOM vill. Min mammas katt är en av dom =O. DET om något borde ju vara djurplågeri men ändå gör dom flesta bra djurägare det.

Men ingen skriker DJURPLÅGARE!!!! tills dom är blå för det! Nej då anses man som en bra djurägare som tar ansvar för sina djur. Men färgar man djuret rosa eller grön ja då är man en riktig djävul! Hmmm vad beror det på då undrar jag?
    Vad som är "normalt" och vad som är "onormalt". Man måste alltid göra som alla andra annars blir det ett jäkla liv.  Om det hade varit en bög som färgade sin katt rosa hade det nog inte blivit ett sådant ramaskri. Då får man ju inte säga någonting. (Jag är varken bög eller katthatare, tog det bara som exempel).
  • Solan
    viseversa skrev 2011-01-31 19:24:08 följande:
    Äh dom är väl individer som alla andra. Jag känner en katt som alltid ligger under bäddmadrassen i sängen,älskar avokado och att bada,samt när man drar och petar honom mellan tårna.

Min mammas katt är en knäppis han med. Han har mycket konstiga saker för sig kan jag säga. Och ha hade iallafall inte brytt sig ett jota om han så blev blå,lila eller grön! 
    Hahaha. Jo, de är verkligen individer.
Svar på tråden Ska färga min VITA hankatt ROSA. Funkar karamellfärg?