Solan skrev 2011-01-31 19:21:27 följande:
Vad som är "normalt" och vad som är "onormalt". Man måste alltid göra som alla andra annars blir det ett jäkla liv. Om det hade varit en bög som färgade sin katt rosa hade det nog inte blivit ett sådant ramaskri. Då får man ju inte säga någonting. (Jag är varken bög eller katthatare, tog det bara som exempel).
klart det är lite lustigt,udda,larvigt,konstigt att färga sin katt/hund rosa. Och jag skulle nog lyft på ögonbrynen om jag såg en sån katt. Men jag tycker inte det är djurplågeri.
Att däremot kastrera djur KAN man se som onaturligt då man gör ett val över djurets kropp för all framtid och man vet inte om katten eller hunden lider av att bli kastrerad. Jag hade då inte gillat om någon tvångskastrerade mig.
Man gör det för sin egen skull för det är ju knappast för djuret. Hade det varit bra för djuret att vara kastrerad hade ju naturen sett till att dom alla var sterila redan från start.
Och JA jag tycker kastrering ÄR bra. Då vi trots allt har allt för många oönskade djur i Sverige som dör en plågsam död=(
Ville bara vända lite på frågan varför det anses som helt normalt och okej att göra. Men när ts vill färga katten rosa så är hon världens värsta människa!!