Inlägg från: viseversa |Visa alla inlägg
  • viseversa

Ska färga min VITA hankatt ROSA. Funkar karamellfärg?

Äh kan man färga hundar så varför skulle det inte gå med en katt? tror knappast den lider även om det är en lite larvig ide. Se till att det är en färg som inte är giftig bara då katten slickar sig en del. 

• viseversa
    Fidelis ad urnam skrev 2011-01-31 18:51:34 följande:
    Det gör inte saken bättre för att det redan finns personer som gör det på hundar och andra djur. (enligt mig)
    Jag tycker det finns värre saker i världen! Nej jag skulle inte färga min katt. Men OM man gör det så tror jag inte katten lider då dom trots allt är färgblinda.

Vad som däremot gör mig arg är RIKTIG djurplågeri som misshandel,tidelag,svält,låta dom gå med öppna sår eller andra skador utan att få vård,ha dom i små små burar dygnet runt mm mm.

Tycker inte det hör till djurplågeri att färga sin katt eller hund tex rosa. ÄVEN om det är onödigt och larvigt ja!!!
  • viseversa
    http://ailas.svenskablogg.se/files/2010/10/halloween1.jpg

http://www.majajoy.se/wp-content/uploads/kissie.jpg

http://4.bp.blogspot.com/_TtdnRPYdPB0/SudAK03XOzI/AAAAAAAAAD0/IFZNcI-f86s/s400/batman-robin.png

http://1.bp.blogspot.com/_SSvzyA-GXNk/StOc436MqVI/AAAAAAAAE0g/gEKlGSrL2XM/s400/31451.jpg

DETTA tycker jag är värre än att färga då djuren trots allt känner kläderna på sig och det kanske inte är så bekvämt alla gånger. men nu fr tiden så verkar inte folk reagera på hundar med balettklänning eller andra kläder. Färg ser dom inte som sagt!
  • viseversa
    Fidelis ad urnam skrev 2011-01-31 18:59:19 följande:
    Så bara för att det finns folk som slår sina djur eller har sex med dem så ska man alltså inte reagera på mindre allvarliga saker?
    Vad blir nästa steg? Katten säger att han VILL ha hål i öronen. Katten VILL ha en tatuering osv osv osv.

Hon kan inte ens vara ärlig nog att erkänna att det hon tänker göra med sin katt helt och hållet handlar om henne, att HON vill.
    Men jag tycker inte detta räknas som djurplågeri! Sorry men jag kan inte tycka det. DÄREMOT är det onödigt och larvigt JA men eftersom katten knappast lider av att bli rosa så plågas den ju inte ellerhur? Att ta hål i öronen eller tatuera på en katt eller hund är väl knappast samma sak då det GÖR ONT=djurplågeri. Det gör inte ont att bli rosa!
  • viseversa
    Fidelis ad urnam skrev 2011-01-31 19:05:06 följande:
    Nu är jag inte en förespråkare till kläder för djur, men kläderna kan man ta av dem.
    Om man färgar pälsen på en katt och djuret sedan tydligt vantrivs pga att denne känner sig smutsig eller att färgen smakar illa eller vad det nu kan bero på, vad gör man då?
    Det är nog inte det enklaste att tvätta bort färgen.
    Det finns säkert färger framtagna för djur speciellt. Kanske inte såå vanligt i Sverige dock. Men jag tror nog att dom färgerna är framtagna för att INTE smaka illa eller vara giftiga. Och jag håller med om att det är ONÖDIGT ja. men djurplågeri?? Nej det tycker jag inte!
  • viseversa
    AnnaPuddel skrev 2011-01-31 19:15:25 följande:
    "utsättas för färgning av sin päls"---Han blev av med bollarna och är tatuerad också. Jävla mig
    Ha,ha ja det har du ju rätt i. Man öronmärker ju sina katter och hundar och tvångskastrerar dom utan att fråga vad DOM vill. Min mammas katt är en av dom =O. DET om något borde ju vara djurplågeri men ändå gör dom flesta bra djurägare det.

Men ingen skriker DJURPLÅGARE!!!! tills dom är blå för det! Nej då anses man som en bra djurägare som tar ansvar för sina djur. Men färgar man djuret rosa eller grön ja då är man en riktig djävul! Hmmm vad beror det på då undrar jag?
  • viseversa
    Solan skrev 2011-01-31 19:18:33 följande:
    Det låter som om din katt är lite skadad.
    Äh dom är väl individer som alla andra. Jag känner en katt som alltid ligger under bäddmadrassen i sängen,älskar avokado och att bada,samt när man drar och petar honom mellan tårna.

Min mammas katt är en knäppis han med. Han har mycket konstiga saker för sig kan jag säga. Och ha hade iallafall inte brytt sig ett jota om han så blev blå,lila eller grön! 
  • viseversa
    Solan skrev 2011-01-31 19:21:27 följande:
    Vad som är "normalt" och vad som är "onormalt". Man måste alltid göra som alla andra annars blir det ett jäkla liv.  Om det hade varit en bög som färgade sin katt rosa hade det nog inte blivit ett sådant ramaskri. Då får man ju inte säga någonting. (Jag är varken bög eller katthatare, tog det bara som exempel).
    klart det är lite lustigt,udda,larvigt,konstigt att färga sin katt/hund rosa. Och jag skulle nog lyft på ögonbrynen om jag såg en sån katt. Men jag tycker inte det är djurplågeri.

Att däremot kastrera djur KAN man se som onaturligt då man gör ett val över djurets kropp för all framtid och man vet inte om katten eller hunden lider av att bli kastrerad. Jag hade då inte gillat om någon tvångskastrerade mig.

Man gör det för sin egen skull för det är ju knappast för djuret. Hade det varit bra för djuret att vara kastrerad hade ju naturen sett till att dom alla var sterila redan från start.   

Och JA jag tycker kastrering ÄR bra. Då vi trots allt har allt för många oönskade djur i Sverige som dör en plågsam död=(

Ville bara vända lite på frågan varför det anses som helt normalt och okej att göra. Men när ts vill färga katten rosa så är hon världens värsta människa!! 
Svar på tråden Ska färga min VITA hankatt ROSA. Funkar karamellfärg?