Inlägg från: AnnaPuddel |Visa alla inlägg
  • AnnaPuddel

Ska färga min VITA hankatt ROSA. Funkar karamellfärg?

Han är så Gay så han ska få bli rosa, sen ska han få ett ljusblått blinghalsband med sitt namn Keso och "im a pussy, bitch"

Funkar det mer karamellfärg på vita katter eller ska man köpa något speciellt färgmärke för djur?

Nej jag är inte ironisk.

• Svar på tråden Ska färga min VITA hankatt ROSA. Funkar karamellfärg?
  • AnnaPuddel
    SilverEmma skrev 2011-01-31 18:14:34 följande:
    Nej rosa färg får man från rödbetor, har vi inte lärt oss det än? Naturligt och bra!
    tack som fan.. det är ju sant. då borde ju även blåbär funka. fast då kanske han blir blå?
    PreciousDivine skrev 2011-01-31 18:13:38 följande:
    Varför ska du färga den stackars katten rosa?
    Han älskar uppmärksamhet. han får aldrig nog. han skriker efter konstant uppmärksamhet. Ju mer utstående vi kan göra honom ju mer uppmärksamhet får han av besökare. Sen skulle han nog tycka om att bli rosa. han är lite konstig.
    Jezamine skrev 2011-01-31 18:11:13 följande:
    Vad för smågnagare har du?
    Har som i lägenheten?
  • AnnaPuddel
    pluvdo skrev 2011-01-31 18:16:37 följande:
    Ursäkta, men är du tappad?
    Du ska träffa katten först innan du klagar. Han gillar allt. han gillar att ha kläder han gillar att rulla runt i allt han hittar. Han skriker hela tiden. han är som perez hilton
  • AnnaPuddel
    Villimey skrev 2011-01-31 18:18:23 följande:
    Ts uttråkad och googlat? Finns redan någon gullitussa i England som färgat sin katt med rosa karamellfärg. hon fick sin katt omhändertagen av engelska myndigheter.

Hoppas att det bara finns en idiot som färgar katten rosa.
    katten blev inte omhändertagen. haha
  • AnnaPuddel

Seriöst. folk färgar sina hundar. Det är en kul grej att testa. katten mår inte dåligt av det så vad är problemet igentligen?

• AnnaPuddel
    Fidelis ad urnam skrev 2011-01-31 18:25:23 följande:
    AnnaPuddel skrev 2011-01-31 18:23:48 följande:
    katten blev inte omhändertagen. haha
    Ja tydligen är det inte bara din katt som är kåt på uppmärksamhet.
    Katten är innekatt. Men han vill ha all uppmärksamhet av alla hela tiden. Han skulle nog inte bry sig om han var rosa.
  • AnnaPuddel
    Fidelis ad urnam skrev 2011-01-31 18:27:09 följande:
    Det är lika rubbat oavsett vilket djur det är man utsätter för att färgas.
    Sedan så brukar katter inte vara överdrivet glada i vatten.

Riktigt dum och barnslig idé från din sida.
    haha man använder inte vatten. läste att man har karamellfärg på händerna och gnuggar in det i pälsen. sen tycker vissa katter om vatten om man har det i en fuktig handduk . så gör våra.

Denna katt tycker tom om att lägga sig i vägen för moppen
  • AnnaPuddel
    Fidelis ad urnam skrev 2011-01-31 18:28:33 följande:
    jag har fyra katter, alla innekatter och alla vill de ha uppmärksamhet. Trots detta har jag aldrig tänkt tanken att färga dem rosa eller i någon annan färg heller för den delen.
    har ni en kritvit katt?
  • AnnaPuddel
    Fidelis ad urnam skrev 2011-01-31 18:30:11 följande:
    jag har en ljusgrå katt som skulle kunna bli rosa om jag skulle drabbas av hjärnfel och få för mig att färga stackaren.
    Hur kom du ens på idén?
    Vi har funderat på hur en katt helt vetenskapligt reagerar om dom skulle ändra färg. dom lägger sig ju oftast på ett matchande underlag. han lägger sig på vitt. skulle han fortfarande göra det om han var en annan färg?

Vi vet ju inte ens om katter kan se såna färgskiftningar ens.

Jag vill inte göra honom blå. Grön är ff på bordet men bara jag hittar nått som inte är farligt.

Sen skulle ju hela grejjer vara humor också.

Kan tyvärr inte färga någon annan av katterna då dom är jättemörka.
  • AnnaPuddel
    Snöviolen skrev 2011-01-31 18:31:48 följande:

Är det så här din katt ska se ut.
    ingen aning..kanske blir grön.

Folk sprejar ju färg i håret på deras ungar. och glitter! hårsprej. massor av dumma grejjer.
  • AnnaPuddel
    Fidelis ad urnam skrev 2011-01-31 18:35:12 följande:
    *suckar*
    Ja ja, gör du som du vill. Stackars, stackars katt säger jag bara.
    Säg det till honom.. tror inte han kommer förstå varför du tycker det.

Han blev ju misshandlad där han va tidigare. Jag räddare honom från en säker död. Nu gör jag ALLT för att ge honom den uppmärksamhet han vill ha. han skulle njuta av en karamellfärgmassage och fotosession och att vi följa efter honom och dokumentera allt han gör.
  • AnnaPuddel
    pluvdo skrev 2011-01-31 18:38:28 följande:
    Ungar slickar sig inte i håret.
    Haha... du skulle bara veta hur mycket hår ungar stoppar i käften.

Sen ska jag ju hitta färg som inte är farligt
  • AnnaPuddel
    Solan skrev 2011-01-31 18:51:08 följande:
    Vad barnsliga ni är. Varför blir ni så upprörda över att hon vill färga sin katt?

TS

Jag tycker det låter roligt men skulle nog råda dig att avstå. Med största sannolikhet kommer katten att vantrivas eftersom den ju gärna vill vara ren och tvättar sig ofta. Hundar är annorlunda, de är mer sunkiga och skulle nog inte bry sig så mycket. 
    Jag ska hitta nått som gör tvättningen angenäm. Alltså det ska inte smaka äckligt... så jag får nog smaka karamellfärgen själv först.
  • AnnaPuddel

Också lättare att hitta en rosa katt om han rymmer än en vit. finns många vita katter. :P

Så det är ju också bra som id märkning just nu när vi ska flytta och ha oss

• AnnaPuddel

ofta man ens skaffar djur för "DERAS" skull. Jag har en katt som är inkontinent sen födseln och inte fan skulle jag avlive henne. inte ens försäkringen täcker henne så vi har lagt mellan 6-10 tusen på vet till henne.

Vet knappast nån som bryr sig så mycket om sina katter.

Så vem bryr sig om Keso blir rosa ett tag?

• AnnaPuddel
    And3RZsoN skrev 2011-01-31 19:12:51 följande:
    Hoppas verkligen att någon kommer och hämtar katten ifrån dig, stackars lilla krake som ska behöva utsättas för färgning av sin päls. fyfan för vissa människor!
    "utsättas för färgning av sin päls"---Han blev av med bollarna och är tatuerad också. Jävla mig
  • AnnaPuddel

Han älskar mär vi kletar in honom i olja eller gnuggar honom med blöt handduk eller damsuger honom.

• AnnaPuddel
    mylife skrev 2011-02-01 08:14:36 följande:
    Målet med färgningen är väl att DU ska få mer uppmärksamhet av omgivningen. Djurplågeri är vad det är. Gå och färga dig själv rosa och sätt ett halsband på dig med B*tch.
    har nästan bara skumma kläder.. det räcker
Svar på tråden Ska färga min VITA hankatt ROSA. Funkar karamellfärg?