Inlägg från: linspjut |Visa alla inlägg
  • linspjut

BF maj/juni i Haninge-Söderort?

Tycker att det vore kul att få kontakt med andra blivande mammor i Haninge eller i närheten. Själv väntar jag första barnet i början på juni.  

• Svar på tråden BF maj/juni i Haninge-Söderort?
  • linspjut

Kul, själv är jag 29. Vet ni vad ni ska få? Vi valde att inte kolla. Tar det som en överraskning när bebben kommer . Är det nåt speciellt ställe i Haninge ni har tittat på?

• linspjut

Min man har inte nämnt att han har något favoritkön på det viset. Själv skulle jag gärna få en liten tjej. Vill ju helst ha en av varje så småningom men skulle nog bli mer besviken över att få två pojkar än att få två tjejer.

Är planen att flytta innan bebisen kommer? Funkar det inte att bo där ni bor idag? Eller letar ni men känner ingen stress utan köper när det kommer nåt som verkligen känns rätt? 

• linspjut
    Iduns skrev 2011-02-03 10:03:18 följande:
    Helst vill vi flytta innan bebisen kommer, eller iaf under sommaren. Går inte att bo i lägenheten vi bor i nu, en hyresrätt där värden väntar på att renovera, så strömavbrott, farliga tygkablar som knistrar(skulle bytts för 15 år sedan...) varmvatten som försvinner ibland, och det är 12 grader varmt på vintern.. så nej tack=) funkar som första boende men inte med barn=)
    Vi vet vad vi vill ha och sambon är hantverkare så vi är inte rädda för renovering eller om något är riktigt fult^^

Vi är ca 7 st par som ska ha barn mellan april-juli och alla ska få söner förutom vi och ett par till, sambon ville slippa allt rosa, han hatar rosa;) men nu är han nöjd för det är mer okey att skämma bort en tjej har han fått för sig=)
    Nej det lät ju inte som någon rolig lägenhet att bo i med en liten bebis. Och ännu värre när den börjar krypa runt osv.

Kul med så många som ska ha barn samtidigt. 
  • linspjut
    Tanna skrev 2011-02-03 19:29:54 följande:
    Hoppar in här. Bor i haninge, eller rättare sagt i västerhaninge. Väntar första barnet som ska komma i juli. Jag är 30 och letar efter flera gravida i närheten !
    Hej och välkommen!
    Jag bor också i Västerhaninge. Är du uppvuxen här?  
  • linspjut
    Veris skrev 2011-02-03 19:34:03 följande:
    Bor även jag i Haninge men har BF redan 23 mars (lär dock komma senare)... vore kul att kanske träffa andra blivande mammor. Detta är mit andra barn, men mitt första bodde jag i Skåne så har inte direkt några mammakompisar häromkring. Är själv uppväxt i Haninge och trivs bra här.
    Hej!
    Var i Haninge bor du? Hur gammal är du?  
  • linspjut
    Veris skrev 2011-02-03 19:43:21 följande:
    Bor just nu i Jordbro men försöker hitta lägenhet i Handen. Fyller 27 i mars =)
    Nu hittade jag din presentation . Är inte så van FL användare ännu. Läskigt att bli gravid på det viset när man verkligen tror att man skyddar sig. 
  • linspjut
    HeartsOnFire skrev 2011-02-03 19:50:42 följande:
    Jag är inte gravid, men har två barn och bor i Västerhaninge.
    Tänkte man kunde få stanna här ändå kanske. =)
    Kanske det kanske  
  • linspjut

Jag har inte jättemycket koll på ÖF eftersom det är första barnet. Är det kyrkan som har den? Har sett att dem även har babycafé och babyrytmik. 

• linspjut
    Tanna skrev 2011-02-04 08:08:21 följande:
    Nja, uppvuxen i Brandbergen,flyttade till VH 2004.
    Är du uppvuxen här ? vart bor ni ? Vi bor nära blåkulla.
    Jag är uppvuxen i Västerhaninge. Bor i Ribby, nära Coop Nära.
Svar på tråden BF maj/juni i Haninge-Söderort?