Inlägg från: linspjut |Visa alla inlägg
  • linspjut

BF maj/juni i Haninge-Söderort?

Tanna skrev 2011-02-08 15:19:11 följande:
    Jag säger blåkulla eftersom jag går dit typ nästan varje dag med hunden... Dom flesta säger Ribby :)
    Så om du ser nån med en liten liten hund som är beige, så är det nog jag !
    Okej. Då ska jag tänka på dig om jag ser någon med en liten beige hund.
  • linspjut
    Ellenkicki skrev 2011-02-08 19:36:20 följande:
    Tungan ute Hehe, nä det är inte gammalt faktiskt det var bara första gången jag skrev siffrorna 3-0... fyllde år nu i januari.

Kul att vi är flera här i tråden som väntar första (kul att ni andra också är här såklart!!).

Fotade lilla magen nu för första gången... v26 och insåg att - SHIT - jag har en babymage nu på riktigt!
    Lilla magen.. jag tycker inte att den är så liten längre .Har ju hänt massor bara de senaste två-tre veckorna. Men det är ju så olika hur man ser ut.

Jag har fotat magen tre gånger. Tänkte nog försöka fota lite oftare nu.  
  • linspjut

Nej då missar vi varann. Vi har bokat temagrupperna i mars. 15, 22 och 29 tror jag. 

Jag var på vecka 20-grupp och det var bara ett besök och egentligen skulle det vara istället för att gå till barnmorskan då. Jag vet inte om det gav så himla mycket.  

• linspjut
    Ellenkicki skrev 2011-02-16 08:42:19 följande:
    Vattengympa? Är det någon av er som går på vattengympan på onsdagar på MVC? Funderar på att börja gå dit.
    Jag har varit där tre gånger. Senast idag . Tycker det är jätteskönt så kan rekommendera att ni provar. De flesta andra som är där verkar dock vara lite längre gångna i graviditeten men jag tänkte att det blir ju inte så många gånger om man väntar alltför länge. Plus att det är bra att ha en fast tid att passa till något så att man tar sig iväg. Har ju inte satt min fot på gymmet på flera månader.
  • linspjut

Nej om jag skulle ta mig till gymmet så hade det nog blivit lite lätt träning på crosstrainern och möjligtvis lite lätt styrketräning. Har också funderat på simning men det har inte blivit av. Tänkte ta ledigt någon dag i veckan framöver och då tänkte jag ta mig iväg till simhallen. Nu vill man ju bara hem och däcka i soffan när man slutat. Promenader har det blivit snålt med också. Är ju så himla halt ute.. fast det är nog inte därför det blivit dåligt. Det är nog bara latmasken.

Då kanske vi ses på onsdag då!  

• linspjut
    Veris skrev 2011-02-23 19:31:54 följande:
    Hej igen!

Tänkte bara höra hur ni V-H trivs att bo där?! Har ni barn på förskola och hur är det? Kollar runt efter en större lgh men har fått för mig att förskolorna inte är så bra?! Min mamma jobbar på Ribbyskolan (högstadium iofs) men skulle inte vilja att mina barn går där!

Jag är uppvuxen i VH så jag ska nog inte svara på den här frågan och har dessutom inga barn i förskolan. Är lite färgad av att jag alltid har bott i VH och tycker att det är bra. Men jag tror det är ganska många högstadieskolor som man inte vill ha sina barn på då högstadiet tyvärr är en väldigt tuff miljö. Men jag trivs jättebra i VH och har inga planer på att flytta. Var det inte du som bodde i Jordbro förresten? Då kan det väl bara bli bättre vart du än flyttar?? Som sagt.. är inte alls färgad av att vara uppvuxen här .
  • linspjut
    Millsan skrev 2011-02-24 14:14:09 följande:
    Tack :)

Ellenkicki provade du på vattengympan? Funderar oxå på att kanske prova på men tänkte höra om det är någe bra?
    Välkommen!

Jag som har gått ett par gånger kan ju kanske utveckla lite mer hur det är. Det är ju inte bli andfådd träning utan lite styrka, lite jogg i vattnet och lite tänja och så och sen avslutas det med stretch och avslappning. Det är främst två olika sjukgymnaster som håller i det och en har lite lugnare program än den andra så tycker man inte att det är bra ena veckan så kan man ju gå nån gång till och se vad man tycker då.

Man betalar i kassan och har med sig kvittot in till bassängen. Har man ingen käck badmössa så köper man en av sjukgymnasten inne vid bassängen för 1kr. Alla som jag har sett har köpt badmössa där. Så alla ser lika fula ut . Ett bra tips är att dra upp badmössan så att den sitter ovanför hårfästet för annars får man en käck röd linje i pannan.

Så nu är ni fullärda inför vattengympan!  
  • linspjut

Hej!

Grattis till bebisarna! Vi fick en liten flicka 17 april, 7 veckor för tidigt. Var två veckor på neonatalavdelningen innan vi fick komma hem. Det var snabbare än beräknat så det är skönt att allt gått så bra fast hon hade bråttom. 

• linspjut
    Bobbylina skrev 2011-05-12 20:19:07 följande:
    Hej igen alla!

Här fick vi en liten dotter 1 maj och vi håller på att förbereda oss för flytten till Haninge, tror vi kommer få tillträde nästa vecka! Ska bli spännande med något helt nytt!  

Vet någon vart BVC ligger i Handen? Antar att det är dit jag ska söka mig när vi flyttat,
    Hej! 

Grattis till dottern!

Jag tror att BVC i Handen finns på Handens närsjukhus.
  • linspjut
    Hanniz84 skrev 2011-05-12 21:07:07 följande:
    bråttom, bråttom
    hur stor va hon?
    Hon var 45,5 cm och vägde 2390 gram. Så hon var inte så jätteliten fast hon var tidig.
  • linspjut
    Bobbylina skrev 2011-05-15 16:08:07 följande:
    Linspjut och Hanniz84: Tack va bra då vet jag, trodde att det kanske ligger vid pendeln nånstans. Skrattande 

Vi kommer att flytta till Vallavägen, har ni hört något om detta område? Vi har bara fått höra positivt men kul att få höra från flera då vi verkligen inte har någon koll på Handen! 

Finns det något ÖF i Haninge? Vore kul att gå på sen!
    Vet att kyrkan har verksamhet som Öppen förskola och babyrytmik och sådant. I alla fall i VH men då borde det ju finnas i Handen också. Men det beror ju på om man hör till kyrkan kanske.. 
  • linspjut

Hej och välkommen! Var in och tittade på din profil. Vet man varför båda dina pojkar kom för tidigt. Jag undrar ju eftersom min dotter kom för tidigt så man undrar ju om det kan hända igen. Mådde dina pojkar bra när de kom ut? Hur länge fick ni vara på neo?

• linspjut
    Det är bara teorier än så länge. Vi åkte in för att hon rörde sig så lite i magen. Blev ett antal CTG-kurvor och UL som inte var helt hundra och under tiden vi var inne så satte förlossningen i princip igång för livmodertappen blev kortare och jag var 1cm öppen. Hade en massa förvärkar (som jag dock inte kände något av) och dotterns hjärtljud gick ner i och med mina sammandragningar så de var rädd att hon skulle få syrebrist och då beslutade dem om kejsarsnitt. 

Väntar på analys av moderkakan. En teori de hade innan de tog ut henne var att moderkakan lossnat men det såg de inga tecken på vid kejsarsnittet så den teorin de har kvar om jag förstod det rätt var att någon del av moderkakan inte fungerade som den skulle. Får väl se.. troligtvis kommer vi inte få någon förklaring.
Svar på tråden BF maj/juni i Haninge-Söderort?