• Post partum

hårkatastrof! hjälp mig nu!!

Goda råd är dyra: Hur blir man av med röda pigment (nu pratar jag inte lite lätt ljusorange utan knall knall med platinablond hårbotten)

• Svar på tråden hårkatastrof! hjälp mig nu!!
  • Linda1976

Ja, man ringer frisören. Försök inte själv - det slutar med avslitet svintohår.

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Post partum

Trimmer är övervägd
    Frissan blir svårt, kommer inte dit på minst en vecka. Mitt hår pallar åtminstone en ordentlig blekning till, ser inte slitet ut om än skräckinjagande så det förslår

• Linda1976

Har du provat att dra i det i vått tillstånd? Det är förmodligen som tuggummi och går av väldigt lätt. Du får köra burka i 1 v helt enkelt....

• Post partum

Nej jag drar i det i vått tillstånd och det känns fräscht. Jag har bra hårkvalitet och det brukar palla rätt mycket. Det ser blankt och fint ut och är inte trassligt i vått tillstånd, utan lent och glansigt. men flerfärgat dessvärre

• Linda1976

Ja, prova å släng i en blondering till, med risk för tuggummihår som går av om du borstar det....

• Post partum

Men om jag kör en till blondering, biter det eller är det bortkastat. Någon som testat att bleka i flera omgångar- blir det ljusare?

Visst kan håret gå av om jag har otur, men just nu bekymrar det mig mer att det är två rejält olika färger. Har utsatt mitt hår för mkt i mitt liv och peppar peppar så brukar det hålla, men jag är lite lost när det gäller avfärgning.

• rockdoll

Ljusare blir det, men håret blir till svinto i torrt tillstånd och till tuggummi i vått tillstånd.
    Om du tycker det är värt att förstöra håret så är det ju upp till dig, men hade det varit jag hade jag köpt en snygg mössa/sjal/whatever och gömt håret minst en månad innan jag blekte igen. Dessutom hade jag använt inpackningar ofta och mycket för att ge håret de bästa förutsättningarna.

Svar på tråden hårkatastrof! hjälp mig nu!!