Inlägg från: Post partum |Visa alla inlägg
  • Post partum

hårkatastrof! hjälp mig nu!!

Goda råd är dyra: Hur blir man av med röda pigment (nu pratar jag inte lite lätt ljusorange utan knall knall med platinablond hårbotten)

• Svar på tråden hårkatastrof! hjälp mig nu!!
  • Post partum

Trimmer är övervägd
    Frissan blir svårt, kommer inte dit på minst en vecka. Mitt hår pallar åtminstone en ordentlig blekning till, ser inte slitet ut om än skräckinjagande så det förslår

• Post partum

Nej jag drar i det i vått tillstånd och det känns fräscht. Jag har bra hårkvalitet och det brukar palla rätt mycket. Det ser blankt och fint ut och är inte trassligt i vått tillstånd, utan lent och glansigt. men flerfärgat dessvärre

• Post partum

Men om jag kör en till blondering, biter det eller är det bortkastat. Någon som testat att bleka i flera omgångar- blir det ljusare?

Visst kan håret gå av om jag har otur, men just nu bekymrar det mig mer att det är två rejält olika färger. Har utsatt mitt hår för mkt i mitt liv och peppar peppar så brukar det hålla, men jag är lite lost när det gäller avfärgning.

• Post partum

Men mitt hår är inte alls tuggummiaktigt- och det är blött nu! Det är som sagt lent och glansigt och jag har precis kört en helblondering. Går att kamma ut utan motstånd och känns som innan. Jag är medveten om att de flesta inte har det så men det har ju inte så stor betydelse för hur jag går vidare med mitt hår. Jag skulle nog inte våga köra tre blonderingar denna vecka men en till känns inte så riskabelt.

Om det skulle vara så att blonderingen inte biter, kan jag färga håret rött utan att det blir jättekonstigt nu när jag har platinablond hårbotten (och en röd krans runt omkring)?

• Post partum

Rockdoll- om man bortser från svinto-tendenserna, lyckades du få bort det röd-orangea vid en andra blondering?

• Post partum

Kan tillägga att jag alltså försökt blondera (färgat) mörkbrunt hår med ljusbrun utväxt, därav det nuvarande resultatet.

• Post partum
    Visual Echo skrev 2011-01-31 23:18:58 följande:
    finns blonda färger som heter skandinavisk blond stockholm och helsinfors, som är askblonda utan röda pigment i.. dom kör jag alltid när håret blivit orange.. och alltid därefter med, kan bli lite grå/lila i tonen men det försvinner efter några dagar/tvättar..
    Men hur påverkar den färgen det som är jätteblont? Vilket märke är det?
  • Post partum
    rockdoll skrev 2011-01-31 23:19:21 följande:
    Mja.
    Jag har bara blekt från mellanbrunt så första blekningen på mig blev kycklinggul med orange fläckar. Andra blekningen, en vecka senare, blev mer jämnt ljusgult.
    Tredje blekningen ungefär en månad senare blev hyfsat jämnt platinablont, med lite tuggummieffekt i topparna.
    Det finns hopp!

Jag har inga problem med att klippa topparna om de blir tuggummiliknande. Hoppas dock på att slippa gå med detta stoppljus till frisyr i alltför många dagar. Känns inte riktigt som fog för sjukanmälan om än tanken är lockande!
  • Post partum

Jag gick in till en frisör idag och fick tipset att köra en till helblondering men inte på det som redan är platinablont, och att komma in och köpa en toning om jag fortfarande har kvar gulorangea toner efteråt. Silverschampo avrådde hon mig från.

Svar på tråden hårkatastrof! hjälp mig nu!!