Vad innebär intuition?
Ok. Trådstarten var alldeles för lång och invecklad för att jag ska orka ta till mig den denna sena timme. Därför svarar jag utifrån trådrubriken.
För mig är intuition en föraning i kroppen och sinnet som man inte kan förklara. Det exemel jag kan ge er att dissikera och analysera hände mig för 8 år sedan.
Jag hade varit och handlat och när jag kom hem stod en grön Volvo parkerad utanför min port. Hela min kropp kände "nej nej nej!" för denna bil. Den var ett hot och något ondskefullt och farligt, ett omen, helt enkelt. Känslan höll i sig lika länge som jag såg bilen. Innan jag hunnit in till min lägenhet hade den försvunnit.
Men när jag öppnar ytterdörren rusar min man ut till hallen och säger att polisen är där och de har ett dödsbesked. Min bror var död.
Jag frågar mig än i dag varför jag såg denna gröna civila polisbil, som det visade sig att vara, som ett hot och något ondskefullt som inte skulle vara där utanför min port. Den starkaste känslan var ju att bilen skulle bara bort! Hur visste mitt undermedvetna att bilen stod där för att någon hade ett hemskt besked till just mig?
Det har stått många för mig okända bilar utanför portar där jag bott under min livstid. Aldrig har jag reagerat på dem på något vis. Varken förr eller senare. Bara just denna gången.
Ni som har svar på allt. Vad var det? Vad var det som hände? Och framför allt varför?