MizzTez skrev 2011-02-02 15:50:07 följande:
Jag har både klump och sobril.. Kan säga att de där tabletterna är min livräddare! Med tanke på att hjärtat rusar och jag skakar som en tok så lugnar de ner mig och jag kan andas igen. Får panikångest attacker lite då och då och mår även sjukt skumt emellanåt.
Tar tabletterna vid behov, dvs när jag känner att kroppen skenar alldeles för mycket.. Iblnad får jag ta dem 3 dagar på raken, ibland går det en vecka utan att jag behöver dem. Allt har med hur jag mår annars att göra hur saker funkar runt mig osv.
Om du vill veta rent medicinskt om tabletterna så ska du kolla på
www.fass.se för jag kan bara ge min personliga erfarenhet av dem och den är verkligen positiv och jag tycker inte att du ska tveka att ta dem när du känner att du behöver! Man mår dessutom bättre efter att man tagit dem (efter de slutat verka) för jag antar att kroppen fått vila och du har fått ny ork. I början, typ första veckan, blev jag jätte trött när jag tog dem men idag går jag bara och vilar på soffan en 20 min sen fungerar jag somvanligt igen, fast lugnare.
Tycker att du ts ska begära remiss till psyk åxå, tar ett tag innan du får komma men det är fruktansvärt skönt!
Har du testat propanolol? Mina ångestattacker börjar nästan alltid nämligen med att hjärtat börjar skena o sen är det kört.
Så jag fick propanolol mot hjärtklappninge o har sen dess kunnat häva jätte många ångestattacker med hjälp av dom. Tänkte eftersom dom är lite mildare än sobril.
TS:
Min ångest började med en klump i halsen. Var så jobbigt. Kändes verkligen som om jag hade något i halsen, för det kändes som om jag fick mindre luft och jag hade jätte problem med att äta o dricka. Det bara stockade sig. Var på vct o dom gick ner med kamera o kollade i halsen men allt så jätte bra ut, dom visste inte vad felet var.
Min mamma berättade för mig om att den här klumpen mycket väl kunde vara ångest jag hade fått. Och mycket riktigt var det så.
Inte konstigt om du känner så då du har jätte mycket runt omkring dig. OBehagligt till tusen är det iallafall.