MizzTez skrev 2011-02-02 15:50:07 följande:
Jag har både klump och sobril.. Kan säga att de där tabletterna är min livräddare! Med tanke på att hjärtat rusar och jag skakar som en tok så lugnar de ner mig och jag kan andas igen. Får panikångest attacker lite då och då och mår även sjukt skumt emellanåt.
Tar tabletterna vid behov, dvs när jag känner att kroppen skenar alldeles för mycket.. Iblnad får jag ta dem 3 dagar på raken, ibland går det en vecka utan att jag behöver dem. Allt har med hur jag mår annars att göra hur saker funkar runt mig osv.
Om du vill veta rent medicinskt om tabletterna så ska du kolla på
www.fass.se för jag kan bara ge min personliga erfarenhet av dem och den är verkligen positiv och jag tycker inte att du ska tveka att ta dem när du känner att du behöver! Man mår dessutom bättre efter att man tagit dem (efter de slutat verka) för jag antar att kroppen fått vila och du har fått ny ork. I början, typ första veckan, blev jag jätte trött när jag tog dem men idag går jag bara och vilar på soffan en 20 min sen fungerar jag somvanligt igen, fast lugnare.
Tycker att du ts ska begära remiss till psyk åxå, tar ett tag innan du får komma men det är fruktansvärt skönt!
Tack så jättemycket för ditt svar.
Ja stress lider jag så grymt av. Vet inte vart jag ska börja, men jag ligger i en vårdnadstvist om mina 2 yngsta barn som är skrivna hos den andra föräldern sen separationen. Har en nästan tonårig dotter som bor hos mig heltid, som jag har massa problem med. Studerar på universitetet och ligger lite efter, plus att jag har en jättetenta snart.
Bilen har gått sönder och jag måste ha den (kör barnen varannan vecka till och från skolan/dagis 5 mil bort), och jag vet inte vad det kostar att laga den, har inte så stor inkomst. Behöver flytta till en större lägenhet, men hittar ingen.
Lider av spyfobi och det är magsjuka människor överallt..
Bara massa skit omkring mig nu, vet med mig att jag är superstressad och har massa oro i kroppen. Hoppas att sobrilen kan hjälpa mig. Har läst på om den i FASS men blev inte så mycket klokare, uppskattar mycket mer personliga erfarenheter.