Vad ska bebisen heta?
Vad ska våran bebis heta?
Vi vill ha ett namn färdigt innan bebisen föds.
Så oavsett om det blir en tjej eller kille....
Sam, Elliot/Elliott, eller Tintin?
Vad ska våran bebis heta?
Vi vill ha ett namn färdigt innan bebisen föds.
Så oavsett om det blir en tjej eller kille....
Sam, Elliot/Elliott, eller Tintin?
Sam är finast. På en kille! Det är inte ett flicknamn. Möjligtvis i Ussa kussa där jäntor kan heta Samantha och kallas Sam. Men i Ussa Kussa har de ju mycket konstigt för sig.
Tintin! Hur gulligt som helst!
Min lillasyster kallade mig för det i många år (hon kunde inte utala mitt namn).
Nu är ju läget så att det är 3 val....tänkte strunta i det men vill hjälpa till....för mig är eliott och sam endast pojknamn. tintin också men, men det är mycket mer "ok" om det skulle bli en tjej. tintin är ett fint namn. Så tintin är det namn som jag skulle välja mellan dessa solklart utan den minsta tvekan.
Tintin tycker jag. De andra är okej också fast Eliott är lite för vanligt för min smak.
Jag gillar unisexnamn och lite gränsöverskridande. Orka bry sig om det klingar mer kille eller tjej. Barnet kommer nog passa ypperligt i sitt namn.
känns som om du har sett unisex tråden, varför göra en ny när du frågar exakt samma sak ?
Sam valde jag. Tintin är för förknippat med den där fjantige figuren och Elliot/Elliot är fult och blir nästan toilet baklänges.