• SajSajFT

Vad ska bebisen heta?

Vad ska våran bebis heta?
    Vi vill ha ett namn färdigt innan bebisen föds.
    Så oavsett om det blir en tjej eller kille....
    Sam, Elliot/Elliott, eller Tintin?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad ska bebisen heta?
  • DenNamnbitne

Sam är finast. På en kille! Det är inte ett flicknamn. Möjligtvis i Ussa kussa där jäntor kan heta Samantha och kallas Sam. Men i Ussa Kussa har de ju mycket konstigt för sig.

• SajSajFT
    DenNamnbitne skrev 2011-02-02 18:01:04 följande:
    Sam är finast. På en kille! Det är inte ett flicknamn. Möjligtvis i Ussa kussa där jäntor kan heta Samantha och kallas Sam. Men i Ussa Kussa har de ju mycket konstigt för sig.
    Elliot är inte heller så mycket tjejnamn i Sverige men ändå...
    Jaså, säker på att det inte är vi som är konstig då?
  • QueenK

Tintin! Hur gulligt som helst! Skrattande
    Min lillasyster kallade mig för det i många år (hon kunde inte utala mitt namn).

Knowledge comes from others, wisdom from within
  • DenNamnbitne
    SajSajFT skrev 2011-02-02 18:03:57 följande:
    Elliot är inte heller så mycket tjejnamn i Sverige men ändå...
    Jaså, säker på att det inte är vi som är konstig då?
    Ja, vi är säkert konstiga från deras synvinkel, men man utgår ju alltid från sig självFlört
  • SajSajFT
    QueenK skrev 2011-02-02 18:08:12 följande:
    Tintin! Hur gulligt som helst! Skrattande
    Min lillasyster kallade mig för det i många år (hon kunde inte utala mitt namn).
    Får jag fråga vad du heter egentligen?
  • Love family

Nu är ju läget så att det är 3 val....tänkte strunta i det men vill hjälpa till....för mig är eliott och sam endast pojknamn. tintin också men, men det är mycket mer "ok" om det skulle bli en tjej. tintin är ett fint namn. Så tintin är det namn som jag skulle välja mellan dessa solklart utan den minsta tvekan.

Mamma till en dotter på jorden och en son i himlen 4 maj lämnade du oss..Vi har upplevt dig och kan aldrig förlora dig
  • linas fina

Tintin tycker jag. De andra är okej också fast Eliott är lite för vanligt för min smak. 
    Jag gillar unisexnamn och lite gränsöverskridande. Orka bry sig om det klingar mer kille eller tjej. Barnet kommer nog passa ypperligt i sitt namn. 

• Pussakaninen

känns som om du har sett unisex tråden, varför göra en ny när du frågar exakt samma sak ?

• pluvdo

Sam valde jag. Tintin är för förknippat med den där fjantige figuren och Elliot/Elliot är fult och blir nästan toilet baklänges.

• SajSajFT
    Love family skrev 2011-02-02 18:18:14 följande:
    Nu är ju läget så att det är 3 val....tänkte strunta i det men vill hjälpa till....för mig är eliott och sam endast pojknamn. tintin också men, men det är mycket mer "ok" om det skulle bli en tjej. tintin är ett fint namn. Så tintin är det namn som jag skulle välja mellan dessa solklart utan den minsta tvekan.
    Elliot ! Två L och ett T.
    Du tycker det är pojknamn men du kan knappt stava det Glad
    Okej, Tintin är det fler tjejer som heter än killar.
    Tack för ditt tips iaf
Svar på tråden Vad ska bebisen heta?