Inlägg från: pluvdo |Visa alla inlägg
  • pluvdo

Vad ska bebisen heta?

Sam valde jag. Tintin är för förknippat med den där fjantige figuren och Elliot/Elliot är fult och blir nästan toilet baklänges.

• pluvdo
    SajSajFT skrev 2011-02-02 19:19:39 följande:
    Vilken figur?

Tycker du att TTOILLE ser ut som engelska ordet "Toilet"?
    Det tycker inte jag.
    Och jag tror inte att någon skulle tänka på det genom att se eller höra namnet.

Så, Vad tycker du om Fanny, Nora, Britta, Loo, Neo, Lotta, Cicci, Dick och Jerk då??
    Vilken figur? Tintin, såklart. Med luggen.

Jag sade att det NÄSTAN blir toilet baklänges. Jag kände en som hette Eliot och hans blev toile baklänges så några kompisar och jag kallade honom i hemlighet för toilet. Jag tycker inte om det namnet, helt enkelt.

Förresten, som kommentar på något du skrev till en annan tidigare så kan man heta Eliott också. Med andra ord Elliot, Elliott, Eliot, Eliott.

Jag gillar inte Fanny, Nora, Britta, Loo, Neo, Lotta, Cicci, Dick eller Jerk. Varför skulle jag göra det? Cicci blir dessutom helfel för mig eftersom jag tänker cc som italienska cc som uttalas tch. Som typ cc i Gucci.

Varför skulle jag gilla andra fula namn bara för att jag ogillar dina namnförslag?
  • pluvdo
    SajSajFT skrev 2011-02-03 08:36:50 följande:
    Nej jag bara undrade eftersom det är namn som uppfattas "vanliga" i alla fall Fanny, Nora, Britta, Neo, Dick och Lotta. Jerk är till och med svenskt.

Namnen jag skrev tidigare är mer "vanliga" namn än vissa andra som också kan få ful betydelse.
    Fanny - Far till engelsktalande språk så kallas hon underliv.
    Nora/Britta rimmar på snora/Fitta. Loo betyder toa på engelska, Neo betyder födelsemärke samt mer.
    Lotta är inte så kul i italien. Inte cicci heller.
    Dick och Jerk betyder kuk och "runka" (rycka) på engelska.
    Jag vet vad de betyder och rimmar på, men tack för utläggningen.
Svar på tråden Vad ska bebisen heta?