• Ananasochäpple

Ge tips på förskolor i Norrköping som ni är nöjda med!

...som rubriken lyder. Hjälp oss som ska välja förskola i Norrköping genom att tipsa om förskolor som ni är nöjda med!

• Svar på tråden Ge tips på förskolor i Norrköping som ni är nöjda med!
  • Zelmilainen
    pamilya skrev 2011-02-10 10:00:13 följande:
    Konstigt nog så är det ingen hög ljudnivå trots stora rum. På småbarns avdelningen finns två fum. Ett stort med olika avdelningar för olika ändamål, matematik, sensoriskt, bygg osv. Sedan finns ett "tomt" rum, där man har samlingar, sover, springer och har rörelse.
    Det Vittra verkligen har lyckats med är att skapa en harmonisk miljö för både barn och vuxna. Jag trodde också att öljudnivån skulle bli ett problem men jar har än så länge inte mäkrt av det alls. Självklart springer barnen runt och "härjar" men det görs i det "tomma" rummet, men hålls ändå på en positiv nivå.

Visst är det tråkigt att de inte har skötrum på avdelningen men det är inget som jag stört mig på. Jag kan förstå att det är trist att personeln måste gå 20 meter för att byta blöja, följa till toaletten osv....

Att det ligger i skolan kan jag bara se som positivt. Speciellt för oss föräldrar som ändå tänkt att våra barn ska fortsätta på Vittra när de börjar grundskolan. Då har de redan vant sig vid de "stora" barnen och de andra vuxna på skolan. Det är ju jättebra, tycker jag.

Att det ligger på andra våningen kan man inte göra så mycket åt. För oss funkar det och vi har inte ens reflekterat över att det skulle vara dåligt.

Ja, gården är jätteliten men vad behöver dom där som inte finns i deras närområde? Folkparken ligger ju mer eller mindre runt hörnet. Jag tycker att gården funkar jättebra. Jag gillar verkligen tanken att det inte är någon rasthage. Det finns rutschkana, sandlåda, klätterställning, det finns yta att springa och cykla på.
    Det som saknas skulle vara gungor men det finns ju som sagt i närområdet.

Om det finns mer detaljer så får du gärna inboxa mig angående dom. Jag har ju som sagt ett barn där och finns det negativa saker så vore det ju skönt att få ta del av dom. För är det något som inte är bra som borde vår förskola "fixa" det.

TS,
    Ursäkta OT
    Hur gick det igår?
    inte höga ljud när du är där kanske... *L* som förälder förstår jag att man inte störs av att ej ha skötrummet nära, men att behöva gå igenom en avdelning för att komma dit blir som personal (kan bl) väldigt omständigt beroende på olika situationer som uppstår. 
    nehepp...
  • pamilya

Jag hämtar ju min som vid olika tider varje dag och har aldrig varit med om jobbig nivå, detsamma säger andra föräldrar och även personal. Visst de kanske ljuger och det är ju inte bra. De har ett rum där de får härja och där behöver man inte vistas... man ser ju barnen ändå.

• Ananasochäpple

Nu är jag här igen. Intressant diskussion det har blivit här. :) Jag tycker att det är jättebra att både positivt och negativt kommer fram. Så roligt att höra att du är så nöjd med Vittra Pamilya! Men man blir ju oxå väldigt nyfiken på det negativa som du hintar om Zelmilainen. Vill du inboxa mig? Vi funderar nämligen en del på Vittra nu.

Min man var på Öppet Hus. Han fick jättebra intryck! Lite stort kanske, tyckte han, och lite stora barngrupper per personal... Själv har jag och sonen bokat tid under dagtid på Vittra, så det ska bli kul att få komma dit. Nu är jag ju otroligt nyfiken med er båda som har så olika uppfattning =)

• pamilya

TS, va roligt att ni ska hälsa på. Då får ni ju se hur allt funkar! Det är ju så man får en egen uppfattning.
    Det är ju ganska stora lokaler även om det stora rummet är indelat i mindre "rum". Fast jag tycker att det är bra. Man ser alltid barnen och barnen jan alltid kika på varann utan att springa runt och kolla. På Vittra är de ju 5 barn per vuxen men kommer det många 1 åringar så har de sagt att de då måste ha fler vuxna. Är ju lite skillnad på 1 åringar och 3 åringar.

Hoppas ni får en bra dag!

• Norpan

Jag hakar på tråden lite... funderar också på bra förskolor i city. Var ligger Vittra?? Vad står den pedagogiken för?? Någon som vet någon bra förskola i centrala delen?? Tankar om Strandgården, Flagglinan, Hantverkaren etc.

• pamilya

Vittra ligger vid Folkparken, på Norr. Pedagogik kör de efter lite sv varje för att det ska passa deras verksamhet, de kör ingen strikt linje. Däremot handlar det mesta om att barnen ska utvecklas och lära sig och upptäcka nya saker.

Vet tyvärr inget om stadsförskolorna.

• Norpan
    pamilya skrev 2011-03-23 07:02:23 följande:
    Vet tyvärr inget om stadsförskolorna.
    Tack ändå;)
  • Zelmilainen
    Norpan skrev 2011-03-22 20:43:40 följande:
    Jag hakar på tråden lite... funderar också på bra förskolor i city. Var ligger Vittra?? Vad står den pedagogiken för?? Någon som vet någon bra förskola i centrala delen?? Tankar om Strandgården, Flagglinan, Hantverkaren etc.

strandgården upplevde ja som riktigt trångt när ja va där. de andra du nämnde har ja bara hört talas om men vet inget. vilket del av innerstan ska det va? finns rätt många...
    nehepp...
  • Konstantine
    Zelmilainen: Vilken förskola jobbar du på? Har du några postitiva åsikter om nån förskola?
  • Zelmilainen
    Konstantine skrev 2011-03-27 20:46:56 följande:
    Zelmilainen: Vilken förskola jobbar du på? Har du några postitiva åsikter om nån förskola?
    vill inte avslöja vart ja jobbar (för ja vill ej röja vem jag är här). har i stort sett bara positiva erfarenheter från alla de fsk ja varit på/känner till. vittra, majgården och strandgården är väl de enda ja har lite negativa vibbar från *L*
    nehepp...
Svar på tråden Ge tips på förskolor i Norrköping som ni är nöjda med!