• Diablo

    Våra älskade hästar, bildtråd!


    Hej alla hästbitna!
    Tänkte att det skulle vara kul med en tråd där vi kunde visa upp våra älsklingar, spelar ingen roll om det är kallblod, varmblod, renrasiga, araber, ponnys eller åsnor, alla är de lika älskade!
    Presentera gärna er häst.
    Här kommer min!
    Hon är ett 25 årigt arabsto med super fin stam, tyvärr spelar det ingen roll för hon ser mer ut som en ardenner Skämt åt sidan, hon är lite grov. Med ett humör som en unghingst. Hon är jätte rolig att rida och en underbar dressyrhäst. Hon hoppar som en kängru och har blivit utskrattad mer än en gång, men hon har mitt hjärta, denna gamla dam.

    Fler som vill visa upp sina älsklingar!
    Har man tur behöver man inget vett!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-30 17:10
    Tyvärr så har min gamla dam galopperat vidare till himlen,26 år gammal!
    RIP Pomeja!
  • Svar på tråden Våra älskade hästar, bildtråd!
  • Lyndi
    pruttmamma skrev 2011-06-06 13:04:43 följande:

    Jo, vet att jag läst det själv. Desutom har de gjort om sidan. Jag ska ha en utskrift någonstanns.


    Gick in o kollade på svensk travsport och då står följande under mitt namn om ni klickar på det.


    2) Tävlingsresultat för ägarskapets ägda hästar är äldre än 1995 och kan därför inte visas.


    Förut stod det hur mkt hon sprungit in men nu har de tagit bort det, Och tittar jag på ATG.se när ni säkert kollat så finns bara åren från 2007 till 2011 på henne. Hon är ju trots allt 22 år.


    Chiri har funnits i Rose Arvidssons ägo i många år och många i hästvärlden känner till henne, särskilt i Travsporten :=)


    Vet inte om tvillingfölen dog eller om bara ett överlevde..


     


     


    Fast om du tittar på Chiriqui's mamma så ser du att hennes starter/placeringar står med samt prissumma. Det skulle vara om hon är startad i utlandet då?


    ♥ William 2007-02-26 ♥ ♥ Ebba 2011-03-01 ♥
  • Veronica 223


    Min älskade lilla Piggelurv! Hjärta Ett varmblod på 17 år som vart min i 11. Pigg som attan och livrädd för stenar. Älgar och annat är dock inga problem...  Oskyldig
  • PetiteJess


    Min älskling Rambo (Rambolina Galg är hennes namn, men har alltid kallats Rambo).
    Hon kom till min gymnasieskola 2006 och jag föll pladask, hade nyligen förlorat min halvblodsvalack så jag låg på som tusan och tjatade tills jag en dag i December -07 fick skriva papper och köpa henne av skolan!
    Rambo kommer ursprungligen från en uppfödare i Norrland, sedan till min skola och nu är hon hos mig för gott, hon har flyttat med mig både till Skåne och nu även Stockholm så hon har funnits vid min sida konstant i snart 6 års tid!
    6 Juni i år fyllde hon 14 år så har som plan att betäcka henne här framöver.
    Hon är kelig, underbar och min bästa vän och vi rider ganska varierat, vi tycker båda om att hoppa och är inte så förtjusta i dressyr men har även fått upp ögonen för western och rider nu under sommaren mest barbacka & bettlöst och bara njuter av livet med varandra.
    Förutom allt detta så är hon världens gottegris som gärna stjäl lite snusklubba, en läkerol, lite läsk/saft eller vad man nu kan tänkas komma med, hon älskar allt som matte & husse äter Kyss

    Och måste bara säga att ni alla har jättefina hästar! Skrattande
  • CurlySue


    I början av denna tråden la jag upp en bild på mitt föl, Curly Sue Ax. Nu har hon växt lite så jag tänkte slänga in en bild på tösen igen, jag älskar hennes lurviga öron! 
    Hon blir 1 år den 23/8 

    I bakgrunden syns Kalle och Misty Night, Suies mor syns dock inte på bilden..
  • Pallas

    Curly Sue: Men gud, man vill ju bara köra in tummarna och gosa runt! Hon ser välväxt ut, så fin!

  • qenzo

    Sötnosarna era *mys*
    Själv är jag ju "bara" medryttare men gör lite som jag vill med dom. De har en suverän ägare :D
    Här är de iaf, men jag orkar inte göra bilderna mindre så ni får länkar :P

    Lymmel
    i66.photobucket.com/albums/h268/qenso/Lymmel-1.jpg

    Lymmels första arbetspass på över 1 år
    i66.photobucket.com/albums/h268/qenso/Lymmel9.jpg

    Fåren blev lite läskiga så han blåste upp sig lite
    i66.photobucket.com/albums/h268/qenso/Lymmel8.jpg 

    Spanar ut över nejden. Kanske vill rymma från träningen?
    i66.photobucket.com/albums/h268/qenso/Lymmel4.jpg

    Och så måste ju Pluttan och hennes lilla korv få vara med
    i66.photobucket.com/albums/h268/qenso/RonjaSkrllan.jpg 

Svar på tråden Våra älskade hästar, bildtråd!