Kajsan - anmäl direkt. Skadeståndet kan du göra något kul med. Vänd dig omgående till Jämo.
Mitt råd som rekryterare (är delägare i ett rekryteirngsföretag och arbetar med rekrytering sedan fem år tillbaka) är att inte vara ärlig. Säg att ni inte vill ha/inte kan få barn. Vissa frågor är integritetskränkande. Ibland fungerar även svar på tal.
Tex : Du har ju ett barn, har ni funderat på syskon.
Då kan man ju säga: Min förlossning var så svår att jag troligtvis inte kan få fler barn, men det är lite privat så jag vill nog inte gå in mer på det. En lögn som jag gott tycker att de kan få ta, och sen får de helt enkelt bli superglada om man trots allt kan bli gravid
Tänk på att INGEN arbetsgivare är helt ärlig heller. De berättar inte om att gruppen inte fungerar, att din närmsta kollega är mytoman, att personalomsättningen är hög, att chefen blir skitfull på alla fester. En rekrytering är ett spel där man ska vara lagom ärlig och inte vända ut och in på sig själv. Bara prata om sånt som har med ens kvalifiaktioner att göra. Privata frågor behöver man inte vara tväräliga med. Jag frågar ofta privata frågor, men väntar mig "socialt kompetenta" svar.