• Loe

Omanliga nypretto "män". Vad tycker ni andra tjejer?

Haha! Gud vilken rolig tråd! Jag tror också som nån skrev att det är lite av ett sthlms-fenomen... (Jag bor själv i Stockholm.)

Min man tycker att det var självklart att vi skulle ha en bärsjal, han kommer få använda den mer än jag för jag gillar barnvagn, han tycker att det här med tygblöjor vore värt att pröva och hejjar på mig med profylaxträning och avslappningsövningar. Han har till och med anklagat mig för att inte ta det här med förlossningen tillräckligt seriöst eftersom jag inte FÖRBEREDER mig..... :) Han är helt enkelt en pappa-expert, och jag tycker det är gulligt. Och visst ska tjejen få farmors namn, men bara som andranamn och det var mitt förslag.

Jag har inget behov av att alltid vara en undergiven kvinna som behöver en stadig karl. Ibland vill jag få vara liten och då är min man där för mig med en tröstande famn. Ibland är han den som behöver tröstas och då är det jag som håller om och stryker över håret. Jag skulle inte vilja ha det på något annat sätt.

• Loe
    Stinky skrev 2011-02-06 15:43:16 följande:

Ok. Barnen gör oftast inte som man säger, utan som man själv gör. Det är en helt annan sak att försöka mata dem med en massa kunskaper och olika läror, men om man inte själv lever efter samma spelregler, är det ofta dödsdömt.
    Måste säga att det känns oerhört fånigt att försöka hitta de "jämnställdhetsfel" som folk gör, bara för att de försöker leva efter en princip. Som att man inte får vara feminist och samtidigt raka armarna, eller att man inte kan uppfostra sina barn jämnställt utan att dela exakt lika på föräldradagarna.

Man gör det man kan, konstigt resonemang att om du gör minsta lilla "fel" så kan du lika gärna skita i alltihop....
Svar på tråden Omanliga nypretto "män". Vad tycker ni andra tjejer?