Christaline skrev 2011-02-05 17:12:33 följande:
Ha ha, ni måste förstå att det inte handlar om "macho" eller inte! Pappan till mina barn är t.ex. jätteduktig på att sy och kan även sy kläder medan jag har tummen mitt i handen och mår illa av att sy - stygnen blir bara större...och STÖRRE!
Han lagar mycket hellre mat än jag med en massa pyssliga tillbehör. Han är också mjuk med barnen men piper inte, svassar inte kring och piper mamma efter mig eller lägger på ett konstigt nasalt tonfall eller kallar sig själv för lilla pappsen.
Men han kan också snickra, bygga och dona och har faktiskt rutor på magen. Men jag anser det inte vara någon bestämd "manlig" egenskap för det!
Jag fixar å andra sidan med bilen själv eftersom det är mitt intresse och låter ingen annan köra den. Men efteråt kan jag dra på mig högklackarna och kortkort och gå på party.
En del av er har förstått precis vad jag menar och det är ju jätteskönt!
Inget Barbie - och Kensyndrom alltså. Det finns massor av feminina män som är sexiga - men de är av den genuina sorten som inte piper omkring som ovan beskrivet för det!
Det är en skillnad där - och en del ser den uppenbarligen - andra inte!
Påminner lite om mig och min karl, fast att han vill mecka med bilen och allt som går att skruva i, så jag låter honom göra det fast jag själv inte har tummen mitt i handen. Hans magrutor finns undangömt nåntans, men han är stark som en björn i alla fall, hehe!