• Stinky

Omanliga nypretto "män". Vad tycker ni andra tjejer?

Hahahaha! Sjukt kul, TS! Jag håller helt klart med dig! Nog för att jag och min man är jämställda och delar på det mesta, men inte fan har han blivit förvandlad till en kvinna för det. Kyss Jag blir också riktigt jäkla avtänd på dessa äckelpretto "gubbkärringar" (som min väns son kallar "gubbar" för). Huh! Kräks

Den farligaste av våra fördomar är tron att vi inte har några.
  • Stinky
    Christaline skrev 2011-02-04 15:18:53 följande:
    Hmm...så de har alltså alltid funnits - men först nu kommit fram ur garderoben...? Självklart har människor rätt att vara som de vill! Jag ogillar själv människor som har en påklistrad yta och spelar en roll.

Men det är just därför jag reagerar på den här sortens män. De känns inte naturliga alls - utan det känns som ett påklistrat och tillrättalagt beteende!

Jag undrar bara hur det kommer sig?
  • Stinky
    faffner skrev 2011-02-04 16:25:42 följande:
    Feminina män är ju bäst ;) typ sånnahär

2.bp.blogspot.com/_wjggewlfTuc/TQ7BG4wvcUI/AA...

Sjukt snygg! Jag tycker personligen att män som är kraftigare än så är sjukt avtändande. Hade jag bestämt så hade alla män vart bisexuella och sett ut som animéfigurer ;D Smaken är olika ^^
    Huh! Spöke *sliter ögonen ur mig och tvättar dem med rotborsten*
  • Stinky
    Matildan skrev 2011-02-04 23:18:17 följande:
    Förstår inte heller vad du menar med "inte på bekostnad av att män ska bli androgyna mähän. Det manliga och kvinnliga måste få finnas och frodas"???  Konstig bild av "jämställdhet" som du kallar det. 

Var glad att det finns olika sorters människor istället, det är väl inte meningen att man ska tända på varenda en av det motsatta könet (om man är heterosexuell). Så fort man börjar kategorisera människor får man gärna fördomar.
    Öhumm... tycker du ska läsa och begrunda min sidfot.
  • Stinky
    dotty skrev 2011-02-05 00:00:44 följande:

bara för att man erkänner att man har fördomar behöver man ju inte acceptera dem. hela poängen med att inse att man har fördomar är väl att kunna ifrågasätta dem och förhoppningsvis inte leva efter dem?
    Min smak angående män är ingen fördom, det är snarare ett faktum att jag inte tänder på androgyna män.
  • Stinky
    dotty skrev 2011-02-05 00:08:02 följande:
    usch, jag mår lite dåligt av att se hur elaka saker många här skriver. måste ni göra kräksmileys och säga att det är äckligt och omanligt och andogyna mähän och kalla dem för "män", kan det inte räcka att bara säga "inte min stil" eller "inte sexigt/snyggt/manligt enligt mig"?
    Om du mår illa av såna åsikter, ska du nog inte delta i sådana här diskussionstrådar. Jag kan med handen på hjärtat säga att jag ibland mår fysiskt illa av "gubbkärringar" . Jag vet inte varför, men det är så. Jag tror att det är för att jag tycker de ser illaluktande ut. De behöver inte lukta illa, men de ser illaluktande ut. I mina ögon.
  • Stinky
    Christaline skrev 2011-02-05 17:12:33 följande:
    Ha ha, ni måste förstå att det inte handlar om "macho" eller inte! Pappan till mina barn är t.ex. jätteduktig på att sy och kan även sy kläder medan jag har tummen mitt i handen och mår illa av att sy - stygnen blir bara större...och STÖRRE!

Han lagar mycket hellre mat än jag med en massa pyssliga tillbehör. Han är också mjuk med barnen men piper inte, svassar inte kring och piper mamma efter mig eller lägger på ett konstigt nasalt tonfall eller kallar sig själv för lilla pappsen.

Men han kan också snickra, bygga och dona och har faktiskt rutor på magen. Men jag anser det inte vara någon bestämd "manlig" egenskap för det!

Jag fixar å andra sidan med bilen själv eftersom det är mitt intresse och låter ingen annan köra den. Men efteråt kan jag dra på mig högklackarna och kortkort och gå på party.

En del av er har förstått precis vad jag menar och det är ju jätteskönt! 

Inget Barbie - och Kensyndrom alltså. Det finns massor av feminina män som är sexiga - men de är av den genuina sorten som inte piper omkring som ovan beskrivet för det!

Det är en skillnad där - och en del ser den uppenbarligen - andra inte!

Påminner lite om mig och min karl, fast att han vill mecka med bilen och allt som går att skruva i, så jag låter honom göra det fast jag själv inte har tummen mitt i handen. Hans magrutor finns undangömt nåntans, men han är stark som en björn i alla fall, hehe!
  • Stinky
    ominte skrev 2011-02-05 17:17:33 följande:
    Såna män finns det gott om här jag bor (söder) och det är jag jävligt glad över. Män som inte är rädda för att visa sin rätta sida, våga vara människor istället för män och klämma ner sig i en jävla mansroll där de varit förpassade i hundratusentals år!

Heja alla som vågar vara sig själva!!
    Finns en anledning till att jag inte gillar söder: stereotypa "alternativare" som tror sig vara fyra meter djupa, men är lika ytliga som alla andra i samhället. Men med mycket sämre klädsmak.
  • Stinky
    Lady Dahmer skrev 2011-02-05 18:48:58 följande:
    det gör inte jag heller. Jag gillar män som är långa, (minst 190 annars är de "korta" enligt min preferens) grova och håriga. Gärna med skägg. Måste vara rockiga.

Men jag skulle aldrig sitta och göra ner eller göra mig lustig över de män som faller utanför mina preferensramar eller antyda att de är mindre män än den typ jag föredrar.
    Men det gör jag, för jag tycker att de är mindre män, helt enkelt.
  • Stinky
    justja skrev 2011-02-05 19:16:32 följande:
    fattar inte varför så många blivit upprörda över tråden ..... många som har dessa fjompar till män hemma och känner igen dom så???

nu verkar det ju som att TS menar dom som är påklistrat mjäkiga för att man i vissa kretsar ska vara så...

det är bara att vända på det hela ... finns män som ska visa att dom är 'macho' vilket gör att dom faller platt pannkaka på näsan och bara ser löjliga ut också. eftersom det är påklistrat...

det märks vilka som är fejk och vilka som nte är det......
Svar på tråden Omanliga nypretto "män". Vad tycker ni andra tjejer?