Piercing
Min son fyller 15 år om några veckor och har nu börjat tjata om att få pierca sig i ögonbrynet. Jag är kluven och har inte gett honom något svar ännu.
Skulle ni låta er 15-åring göra det?
Min son fyller 15 år om några veckor och har nu börjat tjata om att få pierca sig i ögonbrynet. Jag är kluven och har inte gett honom något svar ännu.
Skulle ni låta er 15-åring göra det?
Jag har själv en 14 årig dotter som vill pierca snackebites. Jag svarar att det kan hon väl få när hon fyller 18! Men det är inte lätt när många i hennes klass är piercade både här och där!
Jag har själv flertalet piercingar.. Piercade mig första gången när jag var 16 (hade då målsman med mig).
Men jag säger nog ändå att han borde vänta till 18...
Dels för att de flesta (seriösa piercare) inte piercar någon under 18...
Dels blir det ärr (som kan va väldigt fula) om han senare vill ta ut dem...
Ögonbrynet är också en av de piercingar som lätt kan börja migrera/stötas bort....
Jag hade nog aldirg gett min tillåtelse till det
Mja...nja ja... De flesta jag sett som haft just i ögonbrynet har riktigt fula ärr.
Är han medveten om det? Finns det något seriöst ställe som piercar så unga?
Här är det 16år om man har målsman med sig.
Röstade inte för jag tycker inte att det är snyggt och jag tycker inte att en 15åring MÅSTE få
bestämma sådant. Men, jag hade nog gått med på det om jag visste att piercingen gjordes på ett
säkert ställe och jag hade velat vara med när han gjorde det.
Piercade mig första gången som 15åring, på en utomhusfest.... hade bara tur att det inte blev
helt galet. Har aldrig ångrat själva piercingen dock.
Min son var 13 när han piercade läppen..Helt ok
Nej, mina barn får vänta till 18 år.
Ja, det är ju jättesnyggt! Jag följde med min son och skrev på papprena för han var för ung. Jag tittade på när de gjorde den och min mamma betalade den .
Jag är kluven... Jag var själv 14 år när jag piercade naveln,11 år i näsan. Jag har själv haft i ögonbrynet,som jag fick utslaget vilket resulterar ett ganska fult ärr. Har även haft i läppen.
Läppen skulle jag gå med på och näsan och tungan. Men samtidigt så tycker jag att man ska se fram emot att fylla 18. Att få sukta efter nåt.
Alltså en piercing är ju bara en piercing. Det är inget man måste ha livet ut som en tatuering, och för det mesta blir
det bara små små ärr om man väljer att ta ut dem.
Jag tycker att om din 15åring vill ha en piercing i ögonbrynet så låt honom göra det, sen behöver du ju inte gå med på piercingar här & där för det senare. Du kan ju säga att du går med på den men då ska det inte vara något tjat om fler senare. Piercing är oftast inte pga att det är "poppis" nu förtiden när det är så vanligt utan det är för många ett sätt att visa deras stil tillsammans med sina kläder. Det är ett smycke. Var glad att det är ögonbrynet han tjatar om och inte tungan eller läppen där det skadar tänderna. :)
Men det är bara mina åsikter om hur jag tänker.
Och det där med att man inte får jobb pga tatueringar & piercingar är inget som är direkt vanligt längre eftersom de flesta har något av det om inte båda. Kanske om man kommer in med piercingar eller tatueringar i fulla ansiktet och söker ett jobb där man ska vara ett "seriöst ansikte utåt" att de skulle neka en. Men för en piercing i ögonbrynet? Tror knappast det.