Inlägg från: Mrs Statham |Visa alla inlägg
  • Mrs Statham

Piercing

Nej aldrig i hela h*lvete! 
    Öronen, fine men inte någon annanstans.
    Det finns inget mer fulare och ovårdat!!
    Vill han absolut ha en piercing får han antingen
    A: Fylla 18 först
    B: Flytta hemifrån.

Fram tills dess är det jag som har bestämmanderätt och veto gällande precis ALLT som har med honom att göra.

• Mrs Statham
    Saddi skrev 2011-02-05 05:39:06 följande:
    Och det där med att man inte får jobb pga tatueringar & piercingar är inget som är direkt vanligt längre eftersom de flesta har något av det om inte båda. Kanske om man kommer in med piercingar eller tatueringar i fulla ansiktet och söker ett jobb där man ska vara ett "seriöst ansikte utåt" att de skulle neka en. Men för en piercing i ögonbrynet? Tror knappast det.
    Det finns fortfarande många jobb som man inte har en chans till om man har synliga piercingar eller tatueringar.
    Ska du jobba med något seriösare så är det ett BIG no no.
    Man bli också nekad jobb om man har synliga tatueringar eller piercingar om man söker jobb på donken.
    Så jo, jag skulle hävda att det fortfarande är väldigt vanligt i vissa branscher. 
  • Mrs Statham
    grodflickan skrev 2011-02-11 14:35:52 följande:
    Ja jag hade låtit han få göra det när han är 15 år.
    Det enda är att jag hade gått igenom med honom innan att han måste sköta om det noga, att om han en dag tröttnar på sin piercing kommer där bli ett litet ärr mm... Sen att man följer med de dit där de gör det så man ser det är en seriös studio mm...

Var själv ung när gjorde mina piercings och ångrar inte det.
    Några är kvar och några har jag tagit bort men det blir inga direkt stora hemska ärr efter man tagit bort de inte på mig i alla fall.

Sen bör jag nämna att har både haft piercing, tatuering och fick sommar jobb både på mcdonalds som yngre och andra ställen ingen som blev störd över de då... och var på mcdonalds för några dagar sedan och tjejen som jobba hade då synliga tatueringar så där hade de i alla fall anställt med tatueringar ;) 
    Rätta mig om jag har fel, men vägrar inte seriösa studios att göra piercings på de under 18, fastän de har målsmans tillstånd???
    Så var det ju ändå för några år sedan..
  • Mrs Statham
    grodflickan skrev 2011-02-11 23:17:38 följande:
    Det finns ingen lagstiftad åldersgräns för piercing.
    Men de flesta studios väljer att inte pierca under 15 år och kräver målsman ska vara med om de ännu inte fyllat 18 år.
    Så seriösa studios piercar från 15 år men målsman ska vara med dock vet jag att många seriösa studios kan ha 18 års gräns på en del piercings men navel, tunga & ögonbryn är från 15 med målsman som gäller annars 18. 
    Det finns ju ingen lagstiftad åldersgräns för att köpa energidryck heller.
    Men de seriösa affärerna har satt upp den regeln iaf.

Men okej, jag trodde att det var 18 som gällde oavsett vad. 
Svar på tråden Piercing