• Balaika

Dukan Diet - Attack Fasen Lite hjälp tack..

Småbörjade på attackfasen idag... 2 ägg till frukost och plättar till lunch..

Men nu undrar jag, får man äta plättarna o brödet under attack fasen?

Hittade bara 5% Fraich, 1,5% Keso & 1% Kesella idag... Får dessa ätas? Och hur gör ni sås/dressing isf?

Läst att man inte får äta fläskkött... men man borde väl få äta magert fläskkött & fläskfilé.

Har hitills i år inte ätit kolhydrater men har bara gått ner 2kg. (Vilket jag gick upp under jul)
    Så nu måste det hända något...

• Svar på tråden Dukan Diet - Attack Fasen Lite hjälp tack..
  • miaan

Första veckan är det bara proteiner som gäller. Jag åt ägg, fisk, kött (även magert fläskkött), kyckling och kalkon, mild yoghurt 0,5% fett, lite havrekli och te. Drack även bubbelvatten.

Jag är nu inne i andra fasen, gick ner 3,5 kg första veckan. Denna vecka har jag i princip stått still viktmässigt.

Alltså inget bröd eller plättar förrän man gått ner det man vill och är i 3:e fasen.

Lycka till! 

• Bakeapple

Jo, men brödet och plättarna som finns som recept i dukan tråden får man väl ändå äta under attackfasen? Är ju bara ägg och vetekli typ? Det är ju för att ersätta vanligt bröd och vanliga plättar.

• miaan

Ja det får man säkert, trodde ts menade vanligt bröd och plättar... Var är den tråden?

• Balaika

Tack! Ja det va såklart inte vanligt bröd & plättar jag mena... Har hittat recept i dukan tråden...

Är det sant att man fåt äta lite lök under attack fasen?
    Hade Lite pressad citron, persilja & rödlök på keson igår. Super gott!

Enligt testet på Dukan hemsidan skulle jag bara köra attack fasen 3 dagar & det e tredje dagen idag men jag tänkte köra några dagar till! 3 dagar känns lite.

• Bakeapple

Man får väl använda lök som smaksättare under attackfasen har jag förstått, så lite lök på keson borde ju gå bra Jag har använt lite gräslök i omeletten.

Hur går det för dig då? Kostar det pengar att göra testet på Dukan hemsidan? Jag är inne på fjärde dagen i attackfasen nu och tänkte nog köra ett par dagar till. Fuskade iofs lite idag på lunchen, lite svårt med mat i personalmatsalen, men de hade färsbiffar som tur var idag, så det blev några sådana.

miian: Dukan tråden ligger under kroppsligt i känsliga rummet (värdelös på att länka tyvärr...)

• Balaika
    Bakeapple skrev 2011-02-07 17:31:18 följande:
    Man får väl använda lök som smaksättare under attackfasen har jag förstått, så lite lök på keson borde ju gå bra Jag har använt lite gräslök i omeletten.

Hur går det för dig då? Kostar det pengar att göra testet på Dukan hemsidan? Jag är inne på fjärde dagen i attackfasen nu och tänkte nog köra ett par dagar till. Fuskade iofs lite idag på lunchen, lite svårt med mat i personalmatsalen, men de hade färsbiffar som tur var idag, så det blev några sådana.

miian: Dukan tråden ligger under kroppsligt i känsliga rummet (värdelös på att länka tyvärr...)
    Ja jag har oxå fattat det som att man får äta lite lök...
    Dukan testet kosta inget.. du behöver bara bli medlem!

För mig går det faktiskt bra! Inte fuskat något och det e 3e dagen för mig! Har gått dom där 20 min var dag men egentligen borde jag kanske gå mer... Har ett väldigt stillasittande jobb och kommer bara upp i 5-6000 steg per dag! Det e ju för lite!
    Förstår att det inte e lätt att välja mat ibland. Men kan du inte ta med egen? 

Ikväll gjorde jag räkmacka med Carls bröd (som e supergott) lite keso, ägg, räkor och sås på fraich, rödlök, rom & dill. Supergott!!
  • Bakeapple

Hua, jag gjorde plättarna idag och de var ju verkligen inte goda! Det blir det nog ingen mer gång tror jag....

Tyvärr har jag (de flesta dagar) svårt att ta med egen mat då vi oftast har kort lunch och inte kommer iväg till kontoret där vi kan värma egen mat, utan vi måste äta på lunchrestauranger osv. Blir en utmaning! Jag har hållt mig bra ändå tycker jag, blev ju några gurkbitar och ca 5 penne pasta bitar till lunchen, i övrigt har jag inte fuskat.

Promenaderna går desto bättre tack och lov, kommer upp i någon timme per dag, utöver det jag går i jobbet. Har dock ingen stegräknare. Det kändes lite tungt igår, men idag känner jag mig pigg och har gått ner 1 kg på 3 dagar. Maken har gått ner 3 kg, men han har lite mer att ta av

Svar på tråden Dukan Diet - Attack Fasen Lite hjälp tack..