• Miim

Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...

Handlar massor på tradera - både babykläder och mamma kläder.
    Sambon har börjat gnälla över alla paket som dimper ned hemma, men blev snabbt nedtagen på jorden av sin chef! Han menade att lasse skulle skratta sig harmynt att han hade en fru som kunde tänka sig begagnade mammakläder!

har räknat ut att jag köpt hela min mamma garderob för ca 60 kr/plagg ink frakt o det går ju inte att gnälla på, eller? De kläder som inte passar lägger jag ut igen och säljer i min tur...
    Har genomfört ca 40 affärer utan att blivt blåst så jag är helt klart tradera biten...
    Det svåraste är dock att veta när det är tid att "dra" sig ur en budgivning som barkar i väg, men jag tycker endå att jag blivit lite bättre än när jag började buda ...

• Miim

I dag blev jag otroligt positivt överraskad!
    hade vunnit en aktion på mammakläder och betalat i "vanlig" ordning.
    Fick dock ett mail i morse från säljaren som upptäkt ett hål i tröjan och därför inte ville sälja den till mig. Får tillbaka alla pengar och jag slipper bli besviken när jag öppnar paketet! Man blir riktigt glad när folk är ärliga!

• Miim

Just nu köper jag mammakläder, fräscha neutrala bäbiskläder i stl 50-68, bäddset o andra textilier till bäbisen samt begade väskor på tradera. Har till o med köpt leksaker (tygböcker) till bäbisen! Är faktiskt lite faschinerad över att jag hittils inte blivit lurad (varken som köpare eller säljare) eller blivit negativt överraskad när jag öppnat paketen. Visst att en bild kan vara lite missvisande men jag har ju förståelse för att man faktiskt köper begagnade grejer och tänker "man får det man betalar för".

• Miim

Jag blir bara så himmla förbannad på paragrafryttare på svenskkassa service!!!!
    Här väger man o mäter alla paket man ska skicka för att få fram rätt porto, vilket man meddelar köparen. När de sedan betalat för sin vinst och sagda paket ska skickas är paketen helt plötsligt skrymmande!! Paketen är typ 2 mm för stora på bredden och vips är man skyldig 11 kronor till! Det känns jättepinsamt att behöva be kunden om dessa extra pengar, men samtidigt vill jag ju inte gå back på affären...

Hur skulle ni göra i detta fall? Kräva kunden eller bita i det sura äpplet?
    På något sätt känns det ju som det är mitt fel att jag packat för stort...
    Har ni varit med om att frakten misstämt och säljaren kommit i efterhand o velat ha kompensation och hur har ni då reagerat??

• Miim

Det blir nog så att jag står för den extra fraktkostnaden - känns ju som mitt ansvar (om man bortser från sura "postentanter") att frakten blir rätt...

• Miim

Skönt att man inte är ensam om paket trubbel, det är precis som mimer säger; allt beror på vem som står i kassan..
    Men jag har en fundering; om man skulle frankera själv o lägga på gula lådan, går det att köpa frimärken för tex 33 kr?? Finns det valörer mindre än 5 kr i frimärken??
    Har ingen koll som ni märker....

• Miim

Då ska jag investera i frimärken i stället!
    Blir extra smidigt när man inte längre behöver stressa ut under lunchen för att hinna med kassaservices öppet tider, speciellt nu när man pga gigantmagen är lika snabb som en snigel

• Miim

*rodnar på hela kroppen*
    Cia70; lova att inte tala om för någon att jag som ekonom inte tänkte på det...
    Skyller på trasig graviditetshjärna i stället för att erkänna att jag inte ens visste att frimärkena numer kostar 5.50..

• Miim

Felicia6; visst kan det vara lite nervöst men jag brukar tänka "hur skulle jag reagera om det var jag som öppnade paketet?" Det viktiga tycker jag är att vara och beskrivning överenstämmer så jag är noga med det i mina aktioner. Även utropspriset är ju en fingervisning av vad en köpare kan förvänta sig för skick på varan.

• Miim

Jag packar i en kraftig plastpåse + naturfärgat paketpapper från Åhlens.
    Till det går det en hel del kraftig/bred post tejp.

Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...