Inlägg från: MayaS |Visa alla inlägg
  • MayaS

Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...

Kul med andra traderare.... både köper till mig själv och till barnen där...

Just embalagekostnaden är något som irriterar mig... och jag har faktiskt börjat skita i att betala den OM det inte inte står uttryckligen i auktionsbeskrivningen att det tillkommer.... och då räknar jag kallt med att emballaget är nytt... annars vägrar jag betala.... e jag hemsk??

• MayaS

Jag är en sån där människa som inte lägger bud förrens auktionen nästan är över.... detta är egentligen inte taktik för att vinna utan helt enkelt för att inte bjuda för mycket...

Jag lägger till autkionerna i min minneslista... bestämmer ett pris i huvudet och ser ajg då att priset gåröver "mitt" pris redan innan auktionsslut så tar jag helt enkelt bort auktionen....på detta sätt så slipper jag frestelsen att buda till ett överpris...

Har nu köpt lite mammakläder och 5 styck tygblöjor till ett löjligt lågt pris..*ler stort*

• MayaS

Jag gör oftast det... eller kanske inte sista minuten men inom de sista 30 iaf... om jag har möjlighet... men det är för min egen skull... givetvis vill man vinna men det är inte den främsta anledningen till att jag gör det....

• MayaS

jo en chans finns det alltid.... chansen försvinner egentligen inte förrens auktionen är över....

kallar du dig för anne82 på tradera oxå?

• MayaS

Precis... ingen idé att lägga en massa bud som bara trissar upp priset långt i förväg... bättre att vänta o se hur det artar sig....

Ang auktionstid... beror helt på vad det är för varor... e det kläder brukar jag lägga 7 dagar.. e det hoyasticklingar brukar jag köra på 14 dagar... som sagt beror helt på vad det är för något jag lägger ut..

• MayaS

Jag hade oxå kontaktat säljaren... stod det inte i auktionsbeskrivingen att de var trasiga så är det falsk varudeklaration..... kan juh vara så att säljaren inte sett det som var sönder... försök att lösa det med säljaren först...

• MayaS

Precis.... som sagt... jag har inget emot att betala emballage... men då SKA det stå den kostnaden i auktionsbeskrivnigen.... jag fullkommligt hatar när det står kolla "min personliga information" o så står det om alla extra kostnader.... vilket går helt emot Traderas regler.... det ska vara klart och tydligt i själva auktionen.... tycker jag iaf.

• MayaS

Cissela:

Kanon!!! Då löste sig allt till det bästa. kul när allt ordnar sig....

• MayaS

De finns så otroligt många skumma saker som läggs ut på tradera... så jag tycker att du ska försöka lägga ut parfymen.... även om de inte brukar hålla hur länge som helst...

Funderar... e det nån här som brukar buda på e-bay Usa??

• MayaS

De brukar oftats framgå i auktionsbeskrivningen....

Annar maila säljaren o fråga....

Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...