Inlägg från: Tiril |Visa alla inlägg
  • Tiril

Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...

ang frakt så kan man komma överrens med säljaren om den (de flesta kan man gör det med).
    jag menar 44kr i porto för 2 bodys (eller vad det var) är på tok aldeles för mkt, jag hade skickat det för 11kr.
    jag köper o säljer en hel del med, o portot är diskuterbart hos mig.
    Men det finns ju folk som skickar den högre summan om så bara man drar över 2 gram eller liknande vid vägningen mellan 2 priser.

en sak till jag irriterar mig mkt på är emballagekostnaden folk tar ut...är det rimligt att ta ut tex 4kr för en begagnad ica-kasse som omslag?
    INTE anser jag!

jag har emballagekostnaden inräknad i utropspriset, önskar fler kunde göra så så man slipper extra osynliga utgifter vid budandet.

• Tiril

päron och alla andra: har ni betalat för mkt i porto så skall ni ju självklart få tillbaka det som blev över...annars skall man sätta neg betyg på dem, man måste vara hård i sådana situationer.
    Finns vissa som har hur mkt negativa betyg som helst men ändå får hålla på med sina auktioner på tradera, fattar inte hur de som jobbar på tradera då tänker....

• Tiril

pröva budera.se
    en liknande site som tradera, nystartad men där blir man inte ruinerad om man lägger upp många auktioner.
    kolla!

• Tiril

kajsan: varför inte skänka sängen till nån second hand affär eller liknande?

• Tiril

det man skall sätta på är 2-4-6-8 osv frimärken
    dvs 11-22-33-44kr ej 16.50 eller 27.50...

• Tiril

blekinge
    packa i plastpåse...enkelt och väger inget plus att det tål väta.

• Tiril

posten har blivit strängare vid porto av paket nuförtiden, jag skulle ha satt på för 33kr, dyrt som fan men då kommer plaggen fram!

• Tiril

jag packar lite olika, om jag tex säljer endast en body eller så, så använder jag tomma blå band-kartonger.
    annars blir det tex kassar från systemet, hm, lindex, ica mfl beroende på hur mkt man skall packa. Onödigt att packa tex 2 bodys i en ica-kasse.

Men jag packar även med omslagspapper, speciellt papperet från ikea, det är superbra och kostar ynka 10kr rullen.

Jag tar aldrig ut ngn extra avgift för emballage eller tejp på mina auktioner, allt sånt är inkluderat i utropspriset, då blir det heller inget tjaffs när man kontaktar köparen.
    (hatar dessa extra påslag)

Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...