Inlägg från: Cissela |Visa alla inlägg
  • Cissela

Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...

Jag har oxå blivit traderaberoende, fast har väl mer eller mindre lovat att inte handla mer... på ett tag iaf... har blivit jättenöjd med allt jag handlat utom paketet jag fick idag.

Köpte ett par pumashorts till min största tjej för 50 kr. Inte så mkt tyckte jag. Idag fick jag paketet, snabbt och lätt gick det men shortsen var inte så fina. En söm är trasig, inte så att det har någon inverkan på användningen men det syns, är mitt fram. Det syntes inte i annonsen och det stod heller inget om det. Vad skulle ni gjort? alt 1 Skickat tillbaka dom? Frakten var 22 kr så då har jag betalt 44 kr i frakt utan att ha något för det. alt 2 Lagat det själv och gett negativt omdöme (vilket jag helst inte vill, känns så taskigt, jag fick dom supersnabbt så det var ju bra)? Tösen vill ha dom men vill att jag försöker sy det snyggt. alt 3 ?

Som sagt, vad hade ni gjort, hjälp mej! Min man säger att man får väl skylla sej själv men det tycker inte jag...

• Cissela

Hej alla och tack för svaren!

Jag mailade säljaren och skrev snällt fast att jag upptäckte ett hål till nu när jag tittade noga. Säljaren har mkt bra omdöme så jag tror också att hon haft lite väl bråttom. Det stod ingenstans att de var trasiga. Ska hålla er uppdaterade om hur det går

• Cissela

Uppdatering, fick snabbt och lätt ett mail tillbaka, fick nästan halva summan tillbaka och det godtog jag såklart. Nu är jag positiv till att handla igen *ler* så nu får jag väl göra av med lite mer pengar *s*

• Cissela

Jag har mina första auktioner ute nu, så svårt att sätta startpris. Har helt nya saker och vill ju få ut lite av det jag betalt. Jag köpte lite väl mkt till snuttan innan hon föddes, sedan när hon kom så fick vi massor av flickkläder. Jag hade inte en chans att använda allt. Hon är bara två månader men jag har redan flera kassar med kläder som är för små *ler* Oc får man sålt lite så kan man ju handla mer

• Cissela

Undrar en sak till, min minsta tjej är ju rätt så liten (2 mån) och de andra två är ju rätt så stora (11 och 13)... så jag har ju glömt... kan ni inte uppdatera mej... Vad är bra märke på kläder? Ska man köpa begagnat så är det ju bra att veta, även om jag mest går på om jag tycker om plagget eller inte. Har förstått att Katvig (stavas?) är ett bra märke, fast de kläder jag sett därifrån har jag inte tyckt så mkt om... när de stora var bebisar så skulle det vara fix. Det finns ju fortfarande och jag tycker att de saker jag köpt därifrån håller bra och är fina. Dock tror jag de var mkt dyrare förr i förhållande till andra kläder.

• Cissela

Jag är ju oxå traderaälskare men börjar för tillfället tröttna. De sista veckorna har jag handlat en hel del men även stött på lite problem. Två auktioner där inte säljaren hör av sej, jag har ringt och mailat men utan resultat.

Idag fick jag en jättesöt Bamsedress som jag betalt en hel del för. Den var i jättefint skick men skitig! Inget som inte går bort i tvätten men så äckligt! Ser ut som en massa barngröt. Men antar att det blivit någon miss för säljaren var ju trevlig och har bra omdömen...

Har ni andra råkat ut för sådant här? Vad gör man när inte säljarna hör av sej?

• Cissela

Alveline: Jag är lika förvånad. Jag skulle varken sälja eller köpa fläckiga kläder. Såg även för ett tag sedan ett par regnbyxor med en stor reva i. La till de till min minneslista för att kolla om de blev sålda, det blev de inte... vad ska man med trasiga regnbyxor till!?

Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...