Inlägg från: Mimer |Visa alla inlägg
  • Mimer

Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...

Halloj, jag ansluter mig också till listan! *miaced* heter jag på tradera...
    Jag säljer mest för tillfället eftersom dottern har kläder nu...vänta bara tills hon växt ur dom så man kan handla nytt hehe...

Jag säljer både barnkläder, vuxenkläder, smink, tyger, smycken o lite annat smått och gott!
    Som tur är har jag väl haft tur och råkat ut för bra köpare o säljare hittils, fast det är ibland skumt många som "flyttar" eller "glömmer" bort ens mail tycker jag...hrm! Men det brukar lösa sig efter ett par påminnelser. jag har aldrig hittils behövt lämna negativt omdöme.

• Mimer

Jag köper också hem frimärken, väger och postar efter det! Funkar bra tycker jag!
    Jag har köpt billigt brunt omslagspapper som jag packar i, med plastpåse innanför.

Tar inte betalt för emballage! Vill man det kan man väl lägga på det på priset utan att skriva det, det är nog smartast.

Hehe håller också med om att det blir dyrt att köpa till slut på tradera...många bäckar små ni vet... så nu säljer jag bara för tillfället tills man är stadd i kassa igen

• Mimer

Jefa - du får väga skorna när de är paketerade och klara. Jag har skickat skor inpackade i kraftig plast med mkt tejp det brukar dock bli porto för skrymmande paket dvs + 11 kr också...

• Mimer

Miim : det där har också hänt mig ett par gånger när jag sålt porslin, då måste man ju packa stort och hålbart. Till slut skrev jag till köparen att jag bad om att få återkomma i efterhand med portokostnaden eftersom jag inte vet det exakta kostnaden förrän den dagen man ska postat det. Jag orkade inte heller släpa på alla kartonger fram o tillbaka hem då.
    Det har funkat bra, ingen har klagat, även om det inte känns helt ok faktiskt!

Ibland har jag bergsäkert trott att det ska gå som brev och sen blev det inte så, och en annan gång gick det plötsligt som brev fast jag tagit betalt för paket! Suck, ja visst är det knepigt!
    Verkar bero på vilken person som står i kassan ibland tyckte jag!

• Mimer

Pyret ... jag har skrivit i din GB om flickkläder stl 74!! Jag har nämligen lite ute nu!!!

• Mimer

Mmmm därför skriver jag som säljare ALLTID avsändare på mina paket. Så att OM det skulle fela med portot så får jag stå för det. Köaprens ska ju inte behöva det menar jag. Men OM det blivit fel någongång har jag faktiskt frågar köparenn i efterhand om de kunnat sätta in 11 kr til eller så har jag fått betalt tillbaka. Lite krångligt, men värt det så att alla blir nöjda tycker jag!

• Mimer

Jopp ja tycker oxå det går trögt med budandet nu får hoppas på bättre månad i mars

• Mimer

Inte för att verka tjatig, men jag skulle verkligen behöva veta hur man lägger in flera småbilder i samma auktion!!!
    Någon vänlig proffsig själ som kan hjälpa mig???

• Mimer

blekinge: packa två pyjamasar i dubbla plastpåsar eller med en plastpåse och omslagspappaer. Platta till o tejpa väl Lägg pyjamasarna liksom bara dubbelvikta en gång så blir det inte för tjockt o inte heller för stort för att gå ner i en postlåda
    Lycka till!

• Mimer

fler som har problem att logga in på tradera för tillfället ?????????

• Mimer

nähääää nu funkar det igen jippi!!!

Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...