Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...
Måste skryta lite här oxå, jag vann auktionen på ett par fleecebyxor åt min son för 2 (!!!!!) kr! Tradera är skitbra tycker jag!
Måste skryta lite här oxå, jag vann auktionen på ett par fleecebyxor åt min son för 2 (!!!!!) kr! Tradera är skitbra tycker jag!
Happymum> 55 kr för 3 (barn?)tröjor tycker jag låter lite väl mycket. Om hon inte går med på det kan du ju väga paketet själv på posten när du fått det och ta reda på om hon har tagit ut rätt fraktkostnad och meddela henne om det är fel. Så skulle jag ha gjort. Du kan ju alltid lämna ett sämre omdöme om ni inte kommer överens.
Kan man inte lägga in priset för emballage i auktionspriset och skriva det?
Jag har aldrig sålt nåt, men köpt lite. Går man till posten med sitt lilla paket och ber att få väga, sätter på porto och sen tar dom hand om paketet eller? Om man säljer alltså?
Idag fick jag hem ett par jättefina ljusblå fleecebyxor. Nu väntar jag bara på allt det andra som ska komma denna vecka! Usch jag är hopplös. Jag ska rensa min egen garderob och se vad jag kan sälja.
Har aldrig sålt nåt så det ska bli spännande.
Men inga barnkläder ska bort än, vi har ju inte fått alla våra barn än.
Näe det har nog aldrig hänt. Det brukar va i det skick som säljaren berättar i auktionen. Om du inte är nöjd så maila om det eller ring och berätta att du inte är nöjd, varan var inte i det skick som sas.
Näe inte ska man bli besviken, är det noppigt ska det stå det, annars får man ta kontakt så att det reder ut sig. Du kanske kan få lite av pengarna tillbaka eller få allt och skicka tillbaka kläderna. Inte vet jag, men rätt ska va rätt.
Ja så kan det ju va, att den personen tycker att det är i jättefint skick för att ha lekts i på dagis i flera omgångar tex. Det borde ha varit söndertrasat men inte då. Det är bara lite noppigt.
Så visst har man nog olika uppfattningar på vad jättefint är.
JAg har köpt en grej på tradera och hon skulle skicka det denna vecka, för en stund sen fick jag ett mail där hon berättade att hennes barn (4 månader) blivit jättesjuk och låg på sjukhus så hon undrade om hon kunde skicka paketet när barnet blivit bättre. Och självklart kan hon det, men jag hade blivit lite irriterad om hon inte ens mailat och sagt det. Då vet man ju inte varför det dröjer.Men nu när jag vet varför det tar lång tid så är det ju hur lugnt som helst. Jag kommer lämna jättebra omdöme på henne som tar sig tiden att maila om varför saken blir sen trots barnets sjukdom.
Ja precis, ville bara dela med mig av min bra erfarenhet. Annars kan det bli mycket om dåliga och oseriösa säljare/köpare, så jag ville peka lite på denna bra säljare.
Lejån>> Haha virrig tjej! Men det kan väl vem som helst va!