Inlägg från: LadyMarmalade |Visa alla inlägg
  • LadyMarmalade

Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...

hoj ansluter jag me då

har inte vart in på tradera på nästan ett år eller nåt? jaja ett halvår då

lessnade faktiskt pga alla tröttsamma diskussioner med köpare
    ingen vill betala faktisk fraktkostnad, ingen vill betala emballage, ingen vill betala för vare sig nya eller begagnade grejer utan vill ha nyskick fast de betalar typ ingenting

själv shoppar jag numera på blocket

men har så himla mkt att jag måste nog hiva ut på tradera iaf

är det fel att ta porto enligt vikten? eller ska man porta för lågt på system?
    måste man verkligen skicka i gamla konsumkassar(fast de kostar minsann 1,50 de med är det värsta jag vet att komma till posten här med en inslagen konsumpåse...känner ju alla där

jag köpte in påsar man kan skicka i men de kostar faktiskt 4 kronor styck...även om det i princip går i hur mkt som helst...är det orimligt?

en sista fråga...när i månaden ska man lägga ut auktionerna för att få det mesta sålt?

• LadyMarmalade

hmm..

men lägger ni på kostnad för emballage på utgångspriset då?

hur gör ni med portot...packar ni och väger redan innan det är sålt?

• LadyMarmalade

leeloo...funkar ju bara ifall köparen faktiskt betalar frakt efter vikt...

vet inte hur många gånger de sa att jag skulle underfrankera...pinigt värre när man känner alla på posten...

och om de envist vill väga så då är det bara att vackert betala den dyrare frakten...

varenda gång är man rädd för att paketet ska försvinna efter vägen...för då får man som säljare skulden

fniss...vad ynklig jag e som gnäller...har sålt massor på tradera och typ 5 ggr har det blivit problem...från köparen alltså...

2-3 ggr har jag haft problem med att få varor som jag själv köpt....

hmm...tack korren iaf...ska tänka på det så man lägger priset på en vettig nivå med tanke på emballage å sånt...för jag skickar inte i konsumpåsar...

hmm undrar om det finns något intressant ute nu?

måste ha lite till stor att slita på...

• LadyMarmalade

mm...

borde kanske hiva ut lite tidigare nu när det snart är jul eller?

har en massa som är helt nytt...bra julklappar kanske?

• LadyMarmalade
    vet inte ens vad det är?
  • LadyMarmalade

grymt med barnkläder från stl 70 till small....

mesta helt nytt men även en del som blitt över....lär mig aldrig...handlar i förebyggande syfte och när sen ungarna ska ha det är det för smått

har ju pojk-flicka-pojk-flicka

och det är 6 år mellan grabbarna och 6 år mellan tjejerna så att ärva går bort...har ingen plats

• LadyMarmalade

mm håller fullständigt med...inte en chans flickorna ärver eftetr pojkarna...

jösses kollade tradera nu...är ju så många auktioner att man knappt har en chans att synas jue kanske helt bortkastade pengar...

kanske ska lägga mina på alltiinget istället?

• LadyMarmalade

fniss...gick in en snabbis bara...kollade lite på stors storlekar...och wolla...helt plötsligt budar jag på 4 auktioner

jag som skulle sälja inte köpa

• LadyMarmalade

*asg*
    vann gjorde jag tydligen med

hmm..tror jag har en aning om varför jag slutade tradera blir så dyrt jue...fniss åtminstone när man handlar upp allt man säljer för

• LadyMarmalade

Jag köpte mina från en tillverkare...

men då måste man köpa typ 2-3000 stycken

kanske inte riktigt vad du tänkt dig?

Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...