Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...
Ojojoj jag är helt vild på Tradera!
Både köper och säljer! Fast mest köper=)
Jättebilliga superfina saker! Helt fantastiskt. Det sista jag köpte var två helt nya bodys för 5 spänn......
Ojojoj jag är helt vild på Tradera!
Både köper och säljer! Fast mest köper=)
Jättebilliga superfina saker! Helt fantastiskt. Det sista jag köpte var två helt nya bodys för 5 spänn......
Cissela...jag har råkat ut för samma sak en gång. Jag mailade säljaren och fick pengarna tillbaka. Är det en schysst säljare så är det aldrig några problem. Ett tips är att kolla deras omdömen innan man bjuder. Då ser man om andra varit nöjda med säljarens varor.
Bra märken tycker jag att följande är: Fix, Fixoni, Bamse och Polarn och Pyret. Lindex kläder i allmänhet brukar vara fina när man köper begagnat. Laban har också fina saker.
Ottisen! Jag var inne och bjöd på en glimmis=) Jag är Vargmåne1 på Tradera! Har också auktioner ute;)
För att söka säljare: Klicka på fliken Sök, välj där Säljare. Skriv in nicket på säljaren där. Vill ni söka olika märken på kläder, skriv bara i namnet på märket i sökrutan som finns långt upp till höger, snabbsök står det! Då kommer alla kategorier upp.
Sedan vill jag bara skriva lite om priser på porto osv.
Skaffa en portotabell på posten först och främst.
En body kostar i regel 11 kr att skicka, 2-3 stycken 22 kr, 4-6 stycken 33 kr osv.
Ett par vuxen jeans kostar mellan 44 och 55 kronor.
Är paketet bredare än 3 cm kostar det 11 kr extra för skrymmande.
Jag mailar alltid köparen hur mycket portot går på. Om det visar sig att portot blir lägre, för jag över mellanskillnaden till köparen. Ibland kanske jag inte kommer ihåg vad jag skrev för porto, har det då blivit lägre och köparen upptäcker det så är det bara för honom/henne att maila mig så för jag över pengar. Ibland blir portot högre och om det inte gäller mer än 11 kr brukar jag inte bry mig om det.
Betygssystemet är väldigt bra tycker jag. Där kan man se vad andra köpare/säljare har tyckt om den man eventuellt ska göra affär med.
Mina fynd som jag gjort på Tradera är många! Barnkläder är oerhört billigt. En sak som jag köpte var en helt ny Bamsedress för 25 kr plus 22 kr i frakt. Superfin med prislappen kvar! Något annat som är väldigt billigt är skor. Men tänk på att frakten kan bli lite högre om det är tyngre skor. En skokartong räknas också som skrymmande.
Jag har även köpt och sålt biljetter till konserter. Om man inte fått tag i den biljett man ville ha finns de ofta att köpa på Tradera.
Saker som lönar sig att sälja är märkeskläder (de märken som gäller just nu), Polarn och pyret är väldigt poppis liksom laban. Nudie-jeans får man ganska mycket för medans Levis är lite ute för tillfället.
Ett tips om ni ska sälja saker är att se till att bilden ser fräsch ut! Skriv också en bra beskrivning till saken ni säljer.
Kram på er alla från Jessika=)
En ska till hehe! Sälj era halvfulla märkesparfymer! Jag fick 300 spänn för en halv flaska Lancome-parfym=) Galna människor det finns!
En SAK ska det stå
Bara att sälja. Den doften gillar många.
Här säljer de en miniflaska=)
www.tradera.com/auction/aid_21349909
Ewis, sälj den bara=) Är den oöppnad så håller den länge, länge. Jag har sålt öppnade parfymer som varit några år och alla har varit nöjda! Annars hade jag betalt tillbaka pengarna.
Ewis...du har redan fått bud=)
Prillan, vad har du för alias på Tradera? Så får jag kolla vad du har=)
Någon som har några fräscha pyjamaser i stl 62/68? Måste köpa ett gäng snart, de ska vara UTAN fot=)
Jag heter förresten Vargmåne1 på Tradera
Ewis, som jag skrev tidigare så är det väldigt lönande att säja halvfulla märkesparfymer. Helt sanslöst!
Sedan är det lönande med märkeskläder, men bara de märken som gäller just nu. Nudiejeans men inte Levis till exempel. Barnkläder lönar sig endast om det är märken som ex fix, laban, pop.
Om någon vill köpa en babybjörn skötväska så har jag en superfin ute på Tradera. Fick en med till min vagn så jag har knappt använt den.
Jag heter som sagt Vargmåne1 på Tradera=)
Kram på er alla Traderare=)
Oj vad synd! Jag sålde precis en splitter ny Babybjörn bärsele som jag fått i present. Den gick för bara 300 spänn......
Ajdå Happymum..jag sålde precis min babybjörnsele. Den var helt ny och jag fick 300 för den.....
Jag älskar Tradera;)
åh jag fick hem en så fin hoppgunga i går=) Det var ingen bild på den på Tradera men det stod att den bara var använd 2 gånger. 100 kostade den till slut. När den kom hem visade det sig att det var en gunga från Polarn och Pyret som hade kostat 500 spänn! supersnygg i blå och vitrandigt tyg=) Jag är supernöjd=)
Jag fick också en present från Tradera i går=) Kul=)