Inlägg från: Bebistokig |Visa alla inlägg
  • Bebistokig

Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...

Det finns både bra och dåliga prylar på tradera. Många som försöker sälja ren skit, medan andra säljer helt nya prylar.

Saker jag tycker är bra att handla på tradera
    * nya gardiner
    * scrapbooking-prylar
    * nya pop, bondelid kläder...

Det ska ju vara saker som är billiga att frakta. Sånt som går att få i postlådan. Annars blir det dyrt

• Bebistokig

PS:
    Jag har ett Nick på en tjej som säljer snygga gardiner. Skicka ett meddelande till mig så får du namnet!

• Bebistokig

Jag har fått uppleva traderas tekniska buggar. Bud som plötsligt försvinner och bud under utropspris osv...
    Det är inte helt felfritt, men jag tycker ändå att det är helt toppen med tradera. Tänk, vad skulle jag gjort med alla barnkläder - skänkt till myrorna? Nu får man ju i alla flal en liten slant för dem. Särskilt om det är något vettigt märke.
    Men visst sitter folk och söker på pop, fix, bondelid osv. För lägger man ut ett objekt på 10 dagar med pop så har man direkt ett bud. Andra märken genererar inte mycket stålar.

• Bebistokig

1121 auktioner? *asg*
    Vad tusan var det för skit hon försökte sälja?

Jag såg en gång en som försökte sälja gamla hemgjorda kristyrer. Ni vet såna man gjorde på dagis och satte ett bokmärke med tomte i mitten. De är ju hemska och dessutom var de trasiga, snöret hade lossnat. Jag tror hans utropspris var 3 st för 20 kr. Konstigt att han inte fick några bud!

• Bebistokig

Hur gör ni när någon som lägger ett bud på dina auktioner har massa nrgativa omdömen? Spärrar ni budgivaren då? Eller gör ni som jag- hoppas på att människan förbättrat sig?

• Bebistokig

Jag har köpt en STOOOR rulle packpapper på kontorsvaruhuset som jag packar allt i.
    Lite dyrare än att använda påsar, men roligare att få ett välinslaget paket tycker jag. Men den rullen har räckt lääänge.

• Bebistokig

Är det någon som har fått en present från Tradera?
    Det fick jag igår. En jättefin present! Jag blev otroligt glad och överaskad.

• Bebistokig

Änglatuss:
    Jag fick kylskåpspoesi från Tradera.

Kajsan:
    Jag menar att jag fick en present från Tradera själva. Inte från någon säljare.

Sjysst!

• Bebistokig

Jag är likdan. Fast jag handlar nte så mycket på tradera. Köper helst nytt. Sen ligger det där i högar och plötsligt är det för litet. vissa plagg har man inte använt för att det inte var något som passade till. Men visst är det härligt att man kan få en slant för kläderna på tradera. Vad gjorde man innan? Gav bort? Nu är ju inte ångesten lika stor...
    Men huvudsakren är ju att mna handlar rätt märken, annars får man inget för det.

• Bebistokig

VAD TYCKER NI?
    Jag köpte vårjacka och byxor från POP på tradera. Begagnat, men bra skick. Gav 350 för jackan och 255 för byxorna. Var det rimligt? Skulle jag gått med så långt?

• Bebistokig

Ja, jag vet ju inte vad det kostar nytt, men en jacka måste väl kosta runt 500 i alla fall?

• Bebistokig

Det tråkiga är när man får betala 33-44 kr för frakten för något man vunnit för en tia.

• Bebistokig

Vad hade du skrivit i objektbeskrivningen? Hade du skrivit betalas inom 5 dagar efter avslutad auktion tex, så kan du sälja den igen.
    Jag brukar ge först ge ett "hot" om negativt omdöme. Har inte betalning skett innan imorgon kl 12, så ges negativt omdöme. Tex.

• Bebistokig

Till er erfarna traderare:

Har ni kommit fram till om det är bäst att sälja kläder styckvis, setvis, eller paketvis?
    Ska sälja lite kläder i storlek 80, det mesta i rosa. Hur skulle ni lägga upp auktionerna?

• Bebistokig

Jag säljer mycket gardiner på tradera. De är ju rättså mycket större än kläder, men jag brukar klara mig undan skrymande. Man får helt enkelt göra långsmala paket. Bara de inte är bredare än 25 cm så funkar det med hur långa som helst.

• Bebistokig

Jag skriver vikten istället för portot. Det är bra när folk vill köpa flera saker av mig. man sampackar ju. Om tex en tröja kostar 22 kr och ett par byxor 22 kr, så kanske de bara kostar 33 kr tillsammans. Därför är det bättre att skriva ut vikten tycker jag.

• Bebistokig

SNABB FRÅGA TILL ER!!!

Om en köpare lagt bud på era auktioner och ni ser att den har massor av negativa omdömen och inte ett enda positivt den senaste tiden, vad gör ni då? Spärrar?

• Bebistokig

Pyret 82
    TRadera skriver att mann ska kontakta säljaren via telefon om man inte når dem via mail. Det kan ju vara så att datorn/bredbandet krånglar och han inte får upp sina mail.

Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...