Inlägg från: Spegel |Visa alla inlägg
  • Spegel

Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...

hallå.. jag funderar på att börja sälja både mina och barnens kläder på tradera... men hur gör ni som när ni tar betalt för frakten? Har letat edfter en vettig tabell med hur mycket det kostar osv men hittar ingen på postens hemsida.. nån som har en som kan klistra in den här?

• Spegel

hej hej!
    Alltså på tabellen här över priser på frakten.. hur läser man den som...

20 gram 11kr
    100 gram 22kr
    250 gram 33kr
    500 gram 44kr
    1000 gram55kr

Är det upp till 20 g som det kostar 11 kr eller är det mellan 20 g och 100g?
    Alltså vad kostar det i frakt om en pryl väger 75 gram?

• Spegel

hm.. det låter som det mest logiska.. för varför skulle det annars finnas 5,5os frimärken om den lägsta kostnaden skulle vara 11 kr? eller är jag ute och cyklar nu?

• Spegel

paketerar oxå i plastpåsar.. dem vägar nada..=)

• Spegel

Alltså nu blir jag galen på postens hemsida.. håller på att väga och mäta paketen nu. Vad kostar det om paketne nudå är längre än 250 mm och högre än 30 mm??? fattar ingenting....

Och kan man skicka paketen via lådorna eller måste man gå in på posten och lämna dem ver disk?

• Spegel

Jag hittade en jacka en gång på trader.. å så find en var.. men jag bestämde mig för att vänta till slutstriden för att buda.. När det är 1 minut kvar lägger jag mitt bud och vad häner?!?!? Jo internet lägger ner!! och jag missar såklart jackan... började fan grina! *asg*

• Spegel

jag väger grejjerna, färdigpackade innan jag lägger ut annonsen... så skriver jag vad frakten kommer gå på...
    den biten stör ja mig på nämnligen när jag kollar in auktioner.. man måste ju alltid fråga vad frakten går på..=/

• Spegel

HUr betalar man för sina anonnser? får man en räkning eller? Och det här med att betala en viss procent eller vad det stod om fattar jag inte heller.. nån som kan förklara?

• Spegel

ja det är ju onödigt att höja priset tidigare än i slutstriden...

• Spegel

hallå hjälp nu blir jag lite nervig.. har fått min första pryl såld på tradera idag..=)*jippi* alltså vadd säger man i mailet när man kontaktar köparen? Lämnar man ut kontot på en gång eller startar man med typ ett "grattis"mail?? *nybörjare*

• Spegel

Alltså vilka fulingar vissa människor gör på tradera... de köper kläder på rea och sedan säljer dem de till normalpris...

• Spegel

Alltså jag fattar inte betalningen till tradera. Det ligger nån sorts faktura på min sida men när jag trycker på obetalda så finns det ingen där?? fattar noll kokosboll...

Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...