• wasi

Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...

Är också en flitig traderare även fast jag mest köper saker.

Fick idag en bok där säljaren har tagit för mkt i frakt, visserligen bara 9 kr men det är ju ändå för mkt. Ska man be om de pengarna tillbaka?

Och sen så har jag vunnit en bok som jag ska betala. Nu helt plötsligt har hon lagt till emballagekostnad men det står inget om det i varken auktionsbeskrivningen eller hennes personliga meddelande, måste jag betala den kostnaden?

Hur skulle ni ha gjort?

• wasi

Lejån- har du då betalat ändå bara för att undvika bråk?

• wasi

Lejån - Det är väl det vanliga..en icapåse eller dyl...förstår mig inte på såna!

• wasi

Lejån - Bra det!
    Tycker du jag ska maila hon som tagit för mkt frakt o be att få tillbaka pengar? Eller ska man kanske bara maila o påpeka att hon tagit för mkt?

• wasi

Lejån - oki. Jo, det kan ju vara bra för henne att veta till nästa gång.

• wasi

Bebistokig- Jag fick också kylskåpspoesi av tradera

• wasi

Jag har lärt mig så att om jag nu ska skicka vermilions tröja som väger 88 g så går frakten på 22kr, med tanke på att man har passerat 20g gränsen.

• wasi

Hmm..går efter en annan tabell ser jag, på postens hemsida. Då står det vikt i gram som högst:

20g 5,50kr
    100g 11,00kr
    250g 22,00kr
    500g 33,00kr
    1000kr 44,00kr
    2000kr 66,00kr

Eftersom det då får väga högst det gram som angetts så en tröja som väger 88g blir 11kr.
    Så jag hade lärt mig rätt ändå insåg jag som tur var

• wasi

Alveline - Ring och tjata på människan tills det händer något alternativt hota med polisanmälan via mail. Det brukar ge resultat!

Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...