Inlägg från: Majsan81 |Visa alla inlägg
  • Majsan81

Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...

En liten fråga: FÅr ni skriva vad ni har för nick på tradera här på Fl i dessa trådar?

• Majsan81

Kajsan: Det låter som att hon har köpt ett sådant stort kuvert som redan är frankerat på posten eller möjligen en färdigfrankerad kartong...

Nu dyker jag upp igen här. jag har sålt två parfymer till två olika människor. Auktionen gick ut igår. Nu till frågan: Hur ska jag packa dem anser ni? De är ju i glas och jag är rädd att de skall gå sönder på vägen :(

• Majsan81

Men Kajsan du kan ju maila henne och säga att det låter ofattbart. Att hon istället kan slå in tröjan i lite plast/ papper och slänga på portot. Ingen tjänar ju på att betala en massa för emballaget. Ju billigare desto bättre för båda parterna!

• Majsan81

Ja "bubbelplast" var något jag tänkte på. Har tyvärr inget hemma men hur får jag tag på det? Några tips?

• Majsan81

Pyret82: Det kommer hem till dig via eftersändningen då dock tar det lite längre tid...

• Majsan81

Jag har också en hushållsvåg. Smidigt faktiskt.

Det jag tycker är knepigt är när sakerna är paketerade och man skall kolla portot. Jag antar att jag gör som ni då en autkion är slut. Jag mailar köparen och säger då var portot och priset blir och efter att de satt in pengar så postar jag sakerna. Men det bökiga är att jag går till paketerar sakerna hemma, går till posten och checkar av att portot stämmer, tar med mig paketet hem, väntar på pengarna och går sedan tillbaka till posten för att posta paketet. Hur gör ni? Finns det något smidigare sätt? :)

• Majsan81

Jag både säljer och köper, fast just nu säljer jag mest
    Har även jag lagt mitt nick i pres efter ett tips av någon här.
    När jag mailar köparen så skriver jag att jag vill ha in pengarna inom 3 dagar på mitt bankkonto. 4:e dagen mailar jag köparen igen om jag inte hört något och säger att jag saknar pengarna på mitt konto samt undrar hur det går.

Fröken W: Grattis! 17 spänn för ett par name-it jeans! Det är lycka resten av den dagen

Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...