Inlägg från: moppet |Visa alla inlägg
  • moppet

Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...

Jag är ny på den här tråden och även ny på Tradera. Verkar ju finnas mycket fint där. Men jag undrar hur du R Mutt kan säga att det är en tiondel av priset? Särskilt märkeskläderna tycker jag folk bjuder hutlöst mycket på!!! Typ 50 spänn för en gammal urtvättad POP body med fläckar när man kan få en ny body av bra märke för nästan samma pris! Eller har jag missat något i hur man letar på Tradera. Jag tar gärna emot alla tips för att hitta fynden! :-]

• moppet

Aha! Då fattar jag, jag läste kanske inlägget lite slarvigt. Fattade inte riktigt det där med extraknäcket. Ja, jag har hört att man kan fynda rejält på loppisar. Har dock inte varit på en enda sådan själv. Jag tror det är lite olika i olika städer, vissa städer har ju en etablerad loppiskultur där folk säljer fina saker och andra har bara loppisar med skit som folk redan försökt sälja på loppis i tio år utan framgång...

Hur får man reda på när det är loppis och hur vet man om den är bra, kan man veta det i förväg?? Jag bor i Linköping ska jag kanske tillägga.

• moppet

Tjohooo! Jag har just vunnit min första auktion på Tradera

• moppet

Fröken W: Jag vann ett par ReimaTechandskar som verkade väldigt fina. Enligt infon i nyskick då det varit för små. 120 kr + frakt, jag känner mig mycket nöjd!

Jag gillar inte heller reservationspriser. Bättre med raka rör från början.

• moppet

Sveasmamma: Jag gilla de också den auktionen som du budat på! Men jag vågar inte riktigt köpa byxor på nätet för min tjej är så rund om magen så jag har flera helt nya byxor som hon inte kunnat ha alls, innan jag kom på att jag skulle börja prova kläderna på henne. Kanske ska lägga ut dom på Tradera

Nu är hon bara 7 månader ännu men jag vet ju inte hur hon kommer att utvecklas det närmsta året. Annars kollar jag en del på kläder till hösten när hon ska börja dagis.

• moppet

En fråga från en nybörjare till er som är Tradera-experter: Hur gör ni taktiskt när ni bjuder på något. Bestämmer ni direkt vad ni max vill ge och sätter den summan eller småduttar ni flera gånger på samma auktion? Fördelen med det första är ju att man har större chans att vara först med ett ev vinnande belopp, men det kanske förtar hela nöjet, eller Budar ni så snart ni ser något fint eller väntar ni tills framåt slutet av auktionstiden?

Det verkar ju vara ett heltidsarbete att hänga med på auktionerna så jag behöver lite tips!

• moppet

En fråga till: Ser att många skriver att betalning ska vara dem tillhanda tre dagar eller fem dagar efter avslutad auktion. Men det förutsätter ju att man fått meddelande om hur stor fraktkostnaden är, annars kan man ju inte betala! Borde det inte vara rimligare att skriva att betalning ska vara en tillhanda x dagar efter meddelande om totalkostnad lämnats? Får man negativt omdöme annars för att säljaren är sen???

• moppet

Ok, nu är jag fast! Har just vunnit säkert 10-15 auktioner och vill bara ha meeeeer!!!

En liten fråga bara som slog mig, är det kutym att säljaren kontaktar köparen och inte tvärt om? Mina första två mailade jag omedelbart till säljaren men resten avvaktade jag och fick ganska omgående mail.

• moppet

jajja81: Men om du frankerat med det belopp som du debiterat henne så är det ju hon som ska stå för den extra kostnaden. Eller kostar det 21 kr bara att lösa ut paketet, utöver portot? För som köpare tar man ju den risken att frakten blir dyr om sakerna väger, det ingår ju auktionen. Sen att hon får betala en del av fraktkostnaden direkt till posten i stället för till dig spelar ju inte någon roll för henne. Eller har jag fattat situationen fel

Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...