• bbb

Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...

Jag är nybörjare på tradera...så jag har inte hunnit varken skicka eller få hem nånting! Om jag säljer nåt skulle jag vilja skicka det lite fint så man blir glad när man öppnar Några tips? Det får ju inte bli större eller tyngre för det....

• bbb

Glömde säga att jag tänker på kläder i första hand.

• bbb

Slår ni in det som en "present" då med tejp runt så at det inte går upp? Man måste väl ha nån form av plast innanför så det inte blir blött elller nåt. Men helst ingen hemköp! Vet någon om det finns neutrala påsar att köpa, om man tycker att frysspåsar är lite smått? Förutom sopsäckar då...

• bbb

Ja det kanske inte är så farligt med sopsäcksplast...? Tänkte att det ser lite tråkigt ut. Brukar inte se lukta lite konstigt också? (Eller vad har jag för konstiga sopsäckar??)

• bbb

Aha, nu fattar jag: sppåsar, inte sopsäckar! Ja det är ju helt ok!!

• bbb

Jag är väl knäpp...men var hittar man säljarens personliga info? jag har lite grejor ute också, men har inte skrivit nån personnlig info på min sida, gör alla det?

• bbb

Ni som har köpt eller sålt parfym på tradera - hur har det varit packat? Jag tänkte använda bubbelplast runt...?

• bbb

Felicia6: Det där med skrymmande, gäller det när paketet är mer än 3 cm högt OCH om ena kortsidan överstiger 25cm? Eller räcker det att paketet är mer än 3 cm högt för att det ska bli skrymmande?

• bbb

Jag är inte direkt erfaren traderare, men jag tycker det ser himla trevligt ut när folk har lagt upp auktioner där kläderna passar fint tillsammans! Men jag vet inte om det är det man tjänar mest på som säljare!

• bbb

Jag är rätt ny som säljare på tradera. Har inte fått kläm på när man betalar sina avgifter till dom? Det verkar inte som att det har gjorts om till faktura än. Nån som vet hur det fukar?

• bbb

Någon som vet hur lång tid det ska ta för ett paket som skickas som brev att komma fram?

• bbb

Hmmm, en köpare har hört av sig och frågar om jag har postat och det är över en vecka sen jag gjorde det! Hoppas att det inte har försvunnit eller nåt!

• bbb

Diwa: Nån som är med menar du och intygar att man skickat det? Fast om det är posten som slarvar bort det så är det ju inte så hjälper det ju inte. Det har faktiskt hänt några ggr när jag skickat med posten på jobbet. Så det kan ju faktiskt hända.

Nån med erfarenhet?

• bbb

Jag får väl också ha ett vittne. Lite svårt att veta om paketet verkligen kommit bort. Jag har bara postat genom postens egen personal. Måste man betala tillbaka pengarna om paketet inte kommit fram?

Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...