Inlägg från: Avelyn |Visa alla inlägg
  • Avelyn

Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...

Jag är ny tradera fantast Det jag förvånas över är att så många säljer kläder med fläckar .. och ännu mer över att folk faktiskt köper det.

Är så glad för ett par byxor jag vann för 10 kr... med jordgubbe på till dottern Längtar tills de kommer.

• Avelyn

Änglatuss,

92 motsvarar väl två år.. 90 kanske är mellan 18 månader och två år..

• Avelyn

Cissela,

Ja jag gör samma sak Kollar in de jag förvånas mest över. Lite fläckar i kanten men inget som stör.. vad ofta man stöter på det. Konstigt nog verkar många bjuda iaf Kanske jag är överdrivet pedantisk. Någon fläck på mina barns kläder dör jag ej av.. men jag vill inte köpa fläckiga kläder.. ännu mindre sälja. I någon annons stod det att bebiströjan hade fläckar av bebis kräkor.. trevligt att läsa.. ännu trevligare att köpa ?

• Avelyn

Vermilion,

Även den vackraste tröja med fläckar avskräcker mig...fler husmorknep mot fläckar ? Tradera eller ej fläckar får vi alla.. lite bortom ämnet men iaf..

Är superglad, någon har bjudit en krona på min sons urvuxna jacka Jättekul att någon annan får glädje av den. Som nybörjare på tradera jublar jag. 1 kr kanske inte är mycket men någon ville ha den Bara det gör mig så glad.

• Avelyn

Lejon, Dränk in fläckarna med ta bort spray..låt ligga ett dygn...spraya på mer ta bort emellanåt. Gnugga fläcken hårt med tvättsvamp och tvätta sedan i maskin. Så fick min kompis bort bananfläckar..

I dag kommer det första jag köpt från tradera. Så glad Byxorna till Nellie

• Avelyn

Läste just diskussionen om att packa fint. Skäms som sjutton nu.. skickade byxorna jag sålt i brunt inslagningspapper med frystejp på... Vilken tråkmåns jag är.

Bryr mig inte vad paketet jag köpt har för utseende. Jag rev upp det första jag köpt i dag.. kom inte ens i håg hur det var inslaget.. ville bara se de fina rosa byxorna. Blev helt klart nöjd.

Skulle inte bry mig så mycket om den som köper av mig har negativa omdömen. Det behöver ju inte innebära att personen alltid kommer att missköta sig. Det kan ju vara grundat på så mycket.. ( Kanske säger jag det eftersom jag själv fått två negativa omdömen... eller rättare sagt sambon som använder samma konto som mig )

• Avelyn

Åh vad tradera är kul.. men sjutton också.. nu har jag ju ännu ett skäl att sitta vid datan. Jag som skulle skärpa mig och leva mer irl

• Avelyn

Änglatuss, Ja det finns så mycket sött på tradera Smart att köpa sommarkläder nu

• Avelyn

Änglatuss,

Ja man ska tänka framåt. Man får gissa lite i storlekarna. ( gissar på att min gumma har 80 i sommar.. ) Passar det ej då är det väl bara att lägga ut på tradera igen

I dag får jag mitt andra tradera paket... jaaaa!

• Avelyn

Alla skriver inte personlig info.. jag skrev litet.. kan ju vara bra att upplysa om man har djur i familjen.. om man är rökare eller ej etc..

• Avelyn

Förutom att köpa är det så spännande att sälja saker tycker jag. Men man förvånas litet Det kan gå hela auktionstiden och ingen lägger bud.. sedan sista dagen kommer det.. och man förundras över att någon faktiskt ville ha det man lade ut. Tycker det är roligt att ens barnkläder går vidare till någon annan.

• Avelyn

Jag undrar hur man packar tradera paket bäst för att de ska bli så billigt som möjligt. Sålde en byxa och en jacka i spädis storlek. Trodde inte det skulle bli så dyrt med frakten. Gick och vägde på postavdelningen på ica. De ville ha 44 kr. Köparen sa att det var ok och har betalt frakten och jag har skickat. Men skulle man kunnat göra det annorlunda ? Jag slog in dem i brunt papper och skrev adress. Försökte platta till det mycket. Finns det några knep?

• Avelyn

Brunt papper köpte jag för billig penning på en bokhandel. packar enbart i papper och inget mer. Ingen har klagat så..

Dagens = sålde jeansjacka för barn till en tjej. Kollade på ica vad frakten skulle bli. Det blev 40 kr. Hutlöst tyckte jag. Tjejen sa att det var ok och betalade in det. Skulle posta paketet då går det plötsligt på 30 kr. Mailade och bad om tjejens kontonummer och förklarade att jag måste betala tillbaka 10 kr. Hon säger att det inte spelar någon roll. Att vi ska låta det vara. Känner mig ändå som en ockrare.. är så avskräckt från att lägga in fler auktioner just nu...

• Avelyn

Stött på mitt allra första problem på tradera.. vann en auktion, en jättesöt body. Fick vinnarmail.. svarade och fick kontonummer. Jag satte in pengar. Sedan inte ett spår av bodyn och inte ett ljud från säljaren. Jag har tjatat mkt och skrivit flera mail och bara artigt frågat om mina pengar kommit in. Inget svar. Nu är det åtta dagar sedan jag vann auktionen. Det var ingen stor summa. Men iaf.. Hur godtrogen ska man vara ? Jag tror gott om alla och sitter och väntar vid mailboxen och brevlådan. Om jag inte hört något i morgon, ska jag låta lite sträng i mail då? Jag vill ju veta varför jag inte hör något av säljaren... Hon som sålde hade massa positiva omdömen. Verkar inte alls vara skum..

• Avelyn

Oj för att köpa något så dyrt... ( angående länken ovan )

Jo det stämmer ju att de har två veckor på sig att skicka varan man köper. Men då tycker man ju att människan kan svara på mail och säga " Jag har fått dina pengar. Postar varan om ett par dagar jag har inte tid nu. " Skulle självklart förstå. Men när människan inte svarar på mail efter att man satt in pengar undrar man ju. Ringt har jag ej. Törs inte.. haha.. är en fegis. Min sambo ska ringa för min räkning i kväll. Tackar för tipsen!

• Avelyn

Har lyssnat och lärt.. har lagt ut tradera nick i presentationen med andra ord Köper mest och säljer litet litet bara..

• Avelyn

Jag har äntligen fått mitt paket som jag väntat på. Vann en auktion den 8:e februari.. betalade in direkt.. i dag kom det som jag tappat hoppet om att få. Jättefint var det.. säljaren har satt positivt ömdöme på mig och en massa plus som kommentar. Jättefint och snällt. Själv är jag inte lika optimistisk. Tyckte det tog lång tid.. och säljaren svarade aldrig på mina mail där jag frågade om hon fått pengarna. Men det kanske är jag som har för höga krav.. eller ? ( Sätter ändå bra omdöme på säljaren..plagget var sött och det kom ju..)

• Avelyn

Här höll det på att gå på tok med ett paket. En köpare ringde.. ( sambons auktion på samma konto ) Det var över en vecka sedan vi postade och han hade inte fått det. Tre dagar till gick och vi bestämde oss för att betala tillbaka allt.. då ringde köparen och sa att paketet kommit. I bland har man tur.. undrar just var allt som försvinner hamnar ? hmm..

Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...