Inlägg från: Tant Green |Visa alla inlägg
  • Tant Green

Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...

Jag har skickat iväg mina första sålda saker idag, visserligen inte barnkläder (så det hör ju inte hemma i den här tråden...) utan pocketböcker. Men jag måste höra med er som är erfarna... jag skäms lite för att varje paket vägde 2,1 kg så det gick inte att skicka som brev utan som paket, dvs det kostade 125 kr istället för 77 kr. Och då undrar jag om jag kan ha använt för mycket förpackningsmaterial, jag hade lite kartongbitar runt om, sedan en plastpåse och ytterst en papperspåse med packtejp.

Vad förväntas man göra? Skulle jag ha tagit hem paketen och packat om dem? Skulle jag ha gått och vägt allting först innan jag skickade det? Det är svårt att veta som nybörjare vad de oskrivna reglerna är, och det är ju trist att få negativa omdömen direkt

• Tant Green

Diwa, det var 11 st pocketböcker som skulle packas platt för att hålla sig inom maximimåtten. För att få dem att hålla ihop när de låg bredvid varandra behövdes kartongbitar runt om. Eventuellt var det just kartongbitarna som gjorde att det blev 150 gram för tungt för att kunna skickas som brev. Men utan kartong hade det inte gått att packa platt så då hade det blivit paket ändå... Och det var för stort (38 cm) för att få ner i brevlådan, så jag kunde inte frankera och posta själv.

Så, det var mitt försvarstal om jag får klagomål I fortsättningen ska jag bara sälja kläder!!!

Är det förresten någon stockholmare här som skickat bussgods? Stämmer det att det bara är vid Centralen man kan lämna in det?

• Tant Green

Anna i Skåne, jag brukar inte köpa kläder för mer än ett par månader framåt. Det mesta känns ju bara lämpligt under vissa årstider och man vet ju inte om barnet råkar vara lagom stort under "rätt" årstid Angående sluttider så försöker jag få auktionerna att sluta på en kväll eller helg, men om det är barnkläder kanske man mer ska satsa på att det är föräldralediga som bjuder, och ha avslut på dagar och efter barnbidraget

Idag köpte jag en brevvåg för 79 kr på Teknikmagasinet. Det var bra för jag hade gissat helgalet på en del vikter!

Majas bodys i storlek 62-68 verkar väga 60-80 gram.

Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...