Inlägg från: HappyMum |Visa alla inlägg
  • HappyMum

Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...

hihihi, här är en till som är såld på tradera!

• HappyMum

päron, många traderare har egen våg...

• HappyMum

päron, en liten våg kostar inte så mycket! kolla på tradera!

nej det blir knappast något strul om du lägger ut för ev extra porto kostnad själv!!! ska du börja sälja mycket tjänar du på egen våg (tror min kostade 79 kr) så du slipper extra porto utgifter. men o mdet bara är en grej eller två så kan du ju chansa! lycka till i tradera vimlet, du vet väl att man lätt blir beroende?!

• HappyMum

just ja, ja du kan lämna ut ditt kontonummer, så gör de andra!

du kan alltid gå med i payson om du är osäker, tror dock att det kostar extra.

• HappyMum

Cissela, absolut maila säljaren! jag har sjäkv både som köpare o säljare råkat ut för samma sak! och det har vi löst på jättebra sätt! en gång såg inte jag att en snäcka var trasig på en vara jag sälde, en annan gång var en gylf trasig på jeans jag köpte. jag gav pengar tillbaka, och jag fick själv pengar tillbaka för jeansen! man ska alltid anta att säljaren gör sitt bästa, men del uppstår ju ibland!

lycka till!

/en trogen traderare

• HappyMum

halloj!

jag köpte 3 tröjor på tradera, och säljaren vill ha 55 kr i frakt!!! jag mailade o undrade ifall 44 kr är okej, tycker ni jag är sniken då?

jag tycker själv att 55 kr i frakt är helt galet för 3 tröjor!!! jag skulle tagit 33!!!

det är jobbigt tycker jag när säljare vill att man ska betala mycket i frakt och jag känner mig som en snåljåp om jag ber att få betala mindre, men jag handlar så himla mycket på tradera och vill inte lägga ut stora (STÖRRE) utgifter på frakten!!!

vad tycker ni? som både säljer o köper?

• HappyMum

Mammatill2; ja du betalar en liten epng för annonsen plus provision när varan blir såld. du kan läsa dig till allt på deras sida. det finns bra info där, samt vanliga frågor o svar. men om du vill komma igång snabbt med att sälja något så klicka på sälj (efter att du loggat in) och följ instruktionerna där o fyll i alla tomma redaer. efteråt får du upp summan för annonsen INNAN du registrear den så du väljer själv om du vill fortsätta eller inte.

LYCKA TILL!

• HappyMum

päron;

gå in på dina avslutade auktioner, ovanför den listan finns en ruta som det står

"VISA"

tex

"alla auktioner" eller vad du har valt att det ska stå i den rutan. klicka i rutan o längst ner i rutan står det

"DOLDA AUKTIONER"

och välj den istället. kolla om det funkar! skriv i min GB annars så ska jag hjälpa dig!

om du mailade henne i söndags, det var onsdag igår, har du skrivit i din auktion inom vilken tidsram det ska betalas? inom 3, 5 dagar brukar folk skriva. folk kan vara bortresta, eller ha datakrångel. jag skulle vänta 7 dagar innan jag gör något annat. jag skulle skcika påminnelsemail, eftersom mail kan försvinna spårlöst eller hamna fel.

folk är olika o har olika syn på tid!

om du inte skrivit "betalas inom 5 dagar" eller liknande så kanske köparen inte tycker det är "bråttom"!!

lycka till! MVH

• HappyMum

ewis, säg till då du lagt upp röda tjockiströjan

Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...