Inlägg från: jajja81 |Visa alla inlägg
  • jajja81

Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...

hejsan!!!

Har en liten fundering, om nån skulle kunna hjälpa mig

jag har hållt på och rensat bland min sons alla kläder, vill inte spara allt som han växt ur utan kommer att lägga in det på tradera, men när man ska skicka kläderna till köparen, hur paketerar man det bäst? ska man köpa några speciella påsar? eller räcker det med att ta ett par plastpåsar????? vill ju att det ska bli så billigt som möjligt för köparen....

• jajja81

cia70 och dino78: tack så mycket för hjälpen!!! då blir det vanliga påsar för min del... hoppas bara att nån lägger bud nu då..

då vet jag vad jag ska pyssla med dom närmsta dagarna... lär väl ta kort på allt innan jag lägger ut det..

• jajja81

nej men nu behöver jag lite hjälp igen....

har tagit kort på allt nu, och när jag ska lägga in bilderna står det att bilden är för stor!! hur gör jag för att minska ner den så att den får plats??

• jajja81

Jefa:
    tack för hjälpen , nu ska jag in och försöka minska bilderna, så att jag får ut annonserna nångång..

• jajja81

Ewis: jag kollar förtillfället mest efter kläder i 74/80 till min lilla pojke... men är även in och kollar på kläder åt mig, dvdfilmer...

är på jakt efter en vinteroverall i stl 74 åt min son...

• jajja81

nu har jag lagt in mina kläder!!!!!
    det var lite pyssel vill jag lova...

Tin o Trolls mamma: har precis lagt in lite pojkkläder i stl 62 vissa i 62/68...
    har en "liten" krabat som växer så det knakar...

• jajja81

Idizen har helt rätt... (jobbar på en Icabutik som har hand om posten...)

så här står det även i postens portoguide:

Om du skickar ett brev med för lite porto, ser posten till att det kommer fram till mottagaren- en dag försenat. Vi skickar en räkning på felande porto plus expeditionsavgift till avsändaren. När brevet saknar avsändare får mottagaren räkningen.

• jajja81

men klicka på personkonto istället för bankkonto, efter du klickat på lägg till ny mottagare, då behövs inget clearingnummer..

• jajja81

nej det är ingen annan som får penagarna..jag fattade inte heller första gången jag skulle betala en säljare som också hade länsförsäkringar, så jag skickade ett mail och frågade henne om man inte skulle ha ett clearingnummer med, men hon sa att det bara var att gör så som jag nyss skrev. och hon fick pengarna av mig ialla fall.. om du är osäker, så skicka ett mail till den som du vunnit av...

• jajja81

ja visst är det ett gift...

var alldeles nyssin och läste min mail och då hade jag fått ett mail från en tjej som vanne en av mina auktioner i slutet av januari, skickade paketet den 3:e feb till henne..fick ett mail där det stod att jag satt på för lite pengar på paketet och skulle betala 21kr extra till henne så att hon kunde lösa ut paketet på posten...

surt, speciellt som man jobbar på ica där vi har hand om posten och tom gått flera utbildnigar inom posten har jag gjort...tyckte jag vart så noga med att vägt allt två gånger och sett till att ta betalt för skrymmande och så, hoppas bara hon inte lurar mig....

• jajja81

förresten, så har jag fått köpförbud av min karl att buda mer den här månaden.....

• jajja81

moppet: som jag fattade det så kostade det henne 21kr extra utöver porto att hämta ut det...jag hade ju tydligen satt på för lite men jag börjar tvivla på det mer och mer, för en av mina arbetskamrater hjälpte mig när jag skulle skicka iväg paketet, (jobbade inte själv då)och hon måste väl ha reagerat om jag satt på för lite, det var ju hon som postade det till mig! jaja jag ska ta och skicka iväg ett mail till henne och höra, be om en kvittokopia... men som sagt det var ju inte mycket pengar det handlar om, 21kr, men jag vill ju vara säker på att inte bli lurad...

• jajja81

FrökenW:
    men vi öppnar väl en fortsättningstråd eller???

Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...