Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...
en överföring mellan två olika banker eller mellan post och bank brukar ta max tre dagar...
be henne maila kvitto på insättningen???
en överföring mellan två olika banker eller mellan post och bank brukar ta max tre dagar...
be henne maila kvitto på insättningen???
håller med dig...
hade gett köparen de föreskrivna tio dagarna...
och om hon sagt att hon satt in pengar då ger jag fem dagar till (så man vet att pengarna haft en chans att hinna fram)
sen mailar jag ett datum när jag anser att affären är hävd...
man kan inte vänta hur länge som helst utan rimlig orsak..
kan man som köpare inte betala kan man åtminstone säga det rakt ut och be om uppskov till lön
för det ger jag dem alltid om de ber om det...
Anna de hade på skopunkten i kupolen...
jättesöra i ljuslila med ull inne...
tror de kostade 49?
hade kunnat köpt dem åt dig men tror inte vi kommer till kupolen under helgen för småttingarna(ler de är dock inte så små längre) har vattkoppor
bah jättesöta ska det stå
ge henne till på måndag...en direktinsättning tar tre sekunder att komma in...hon får väl ta sig in till ett bankkontor om det gått en månad???
så snäll är inte jag utan en mkt bra anledning som sjukdom eller dödsfall
är så less på de som inte sköter sig...
efter tio dagar (efter första mailkontakten) har du enligt traderas regler rätt att lägga negativt omdöme och slänga ut grejen igen...
annaR
de jag såg hade ingen sula och liknade dessa...
www.klaswassbring.se/images/fars/390.jpg
tänkte nämligen köpa dem till min syster yster som väntar smått men la band på mig
Felle: om du mailar henne att hon har till på måndag kl 15 på sig...
sen väntar du till efter 15 och kollar om du fått några pengar...
sen lägger du upp varan på nytt lägger negativt och mailar tradera så tar de bort kostnaden för den auktionen....
Felle:
det tycker jag...
man behöver inte ta vad som helst för att sälja och som köpare förväntar jag mig snabb service...
jag har lärt mig att ju mer man jollar eller är försiktig desto längre tid tar det att avsluta en affär...
man är vänlig men bestämd och ger tydliga vinkar om vad man förväntar sig av köparen och ger aldrig veliga svar utan man talr om att nu gör vi så här...då brukar det gå bra..
låter som värsta bitchen men har nada negativa...så länge som man inte är otrvlig brukar det gå bra att få igenom affärerna till avslut...så båda blir nöjda
mmm
regel nummer ett efter att tradera ändrat sina regler så det är svårare att få hjälp vid tvist
1. ALLTID enbart mailkontakt(för då finns allt i pappersform)
spara alla mail både inkommande och utgående bäst är att helt enkelt be köparen svara och så svarar du i din tur...
annars skriv ut om det blir tveksamheter
2. ha alltid vittne med dig till affären eller var det nu är du postar som ser att du lägger på det och vem det är till
3. ha alltid vittne med när du öppnar så ni är fler som kan vittna om eventuella skador
hahahahahahha
kan du inte göra det
jösses såg det framför mig jue...
snacka om snabbt du skulle få negativt om jag råkade ut för det
otrevlig säljare
näää så kan man inte göra...
Wieeee
vad glad jag är jag har blivit ackrediterad säljare på tradera
det innebär att jag godkänt att följa vissa regler men oxå att de erkänner att ajg hittils gjort det