Inlägg från: MayaS |Visa alla inlägg
  • MayaS

Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...

klicka på sök

Ovan för själva sök fönstert så är det 3 flikar... en med auktioner... en med .. nått annat och en med säljare

kilcka på flicken med säljare..

sedan kan du skriva in namnet på säljaren ocj sen klicka på sök.

• MayaS

Har inga auktioner ute nu... köper mest på vintern..

Men annars så har jag samma nick där som här...

• MayaS

Tin o troll:

Har lite samma problem... budade på ett par mammajeans... betalade direkt när jag fick mailet... i det mailet skrev hon att hon skulle skicka på onsdagen eller torsadgen... alltså förra veckan... och inga jeans syns till... Såååå tråkigt...

Har mailat idag.. får väl se om jag får nått svar....

• MayaS

helluu...

nu är det jag som behöver lite råd...

Jag ahr budat på en grej... och i auktionsbeskrivningen står det inget om vare sig portokostnad eller emballagekostnad... att jag ska betala porto ser jag som självklart men emballage??

Det som däremot står i auktionsbeskrivningen är att man ska kolla in säljarens personliga information vilket jag faktiskt aldrig gör iom att jag har förstått att enligt traderas regler så det som står där inte gäller??

Det är inte många kronor det rör sig om... men jag reagerar lite principiellt... vad tycker ni?? vad hade ni gjort?? hade ni betalat emballagekostnaden utan att protesterat?

• MayaS

Ok så ni hade protesterat fast att det stod i auktionen att man ska kolla in säljarens information?? för det gjorde inte jag....... vill bara dubbelkolla med er....

Jag personligen tar aldrig ut embellagekostnad och när jag gör det så är jag oerhört noggrann med att skriva både det OCH portokostnaden i auktionsbeskrivning... och när jag tar ut den "avgiften" så är det juh för att jag köpt speciall- kuvert eller likanande för speciellt den saken som jag säljer... annars tror jag på återvinning

• MayaS

Tack så mycket LM

e det ok om jag kopierar detta i mitt svarmail till säljaren??...

Som sagt det rör sig inte om många kronor men jag tycker det är fel rent principiellt...

• MayaS

Usch vilken hemsk situation du hamnat i LM!!

Ja jag vet faktiskt inte vad jag hade gjort... du tror inte att hon går med på att häva köpet?? eller att du kan betala via Payson med payson garanti om det rör sig om mycket pengar??

• MayaS

Detta är vad som står i auktionsbeskrivningen:

"Är den inte underbar! Perfekt julklapp eller en prydnad i det egna hemmet! Lätt att sy! Tydligt svartvitt mönster!

Läs mitt personliga meddelande för mer info."

varken mer eller mindre.... som sagt jag hade givetvis räknat med att betala porto men nu vill hon ha emballagekostnad oxå...

känner mig lite kluven faktiskt...

LM:

Jag tycker att du ska försöka häva köpet.. men det är jag de... är väl itne värt att riskera pengar när hon tydligen inte sänder de varor hon ska...

• MayaS

LM:

Tackar....

Tja jag vet faktiskt inte hur man häver ett köp då jag aldrig behövt göra det själv.... men maila till köparen att du inte längre vill ha varan pga att det överskridit tiden och hon inte hållt leveranstiden eller nått sånt...

Sedan vet jag att det finns ett "forum" på tradera där de hänger ut säljare som inte skött sig...

• MayaS

LM:

Det låter väldigt skumt... och har nya byxor helt plötsligt blivit trasiga??? stod det i auktionsbeskrivningen?? om inte har du juh rätt att häva köpet pga det!

Det är juh falsk marknadsföring juh.... det står juh att säljaren garanterar för att varan är i det skick som står i beskrivningen...

Hoppas att du får svar från tradera.

Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...