Inlägg från: versan |Visa alla inlägg
  • versan

Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...

Har pratat med en kompis om detta som jobbar på packeteringen på posten och han berättade att värsta försändelserna som sändes var just (tunna plastpåsar och tidningspapper).
    För paketen blir bla ståendes ibland ute och då suger tidningspapper åt sig all väta och det blir ett saggigt paket som når mottagaren (om det råkar regna vill säga)
    Och det var många gånger som dom var tvungna att plocka undan paket som är dåligt inslagna i för sladdrigt material och sedan stämpla dom för hand senare.
    vilket gör att försändelserna försenas till mottagaren.
    Det han rekomenderade var hårdare plastmaterial a tjockare sopsäckar eller tjockare plastpåsar än ica/konsumpåsar
    (ej den tunna sladdriga sorten)
    Eller papper av typ golvpapp och dyl...
    Jag kör med plast av den tjockare sorten själv + ordentlig tejp och jag har aldrig fått klagomål på mina emballage.
    Den gången då jag fick plastpåsen från ica så ides jag ej tjafsa med säljaren utan aktar mig bara för den istället.
    För en del skriver att om ej deras emballage duger så får man betala extra för kraftigare emballage vilket jag tycker verkar dåligt.

• versan

Hej Lejån!
    Måste hålla med vanliga kuvert med kläder håller ej för paketering/stämplingsmaskinen utav 10 paket som är paketerat med kläder så är 9 trasiga när dom kommit fram till mig.
    Hmm ett under att plaggen kommer fram
    Om man lägger dom i vanliga kuvert så ska man tejpa ordentligt med kraftig tejp så det håller det i postens hantering.

• versan

Diwa: Har du känt på dom plastpåsarna så är dom tunna men slitstarka det är det jag menar är skillnaden.
    En ica kasse kan du dra sönder med bara händerna
    men dom som kommer från postorder är av mycket bättre plastsort.
    Just för att hålla i hanteringen.
    Kolla nästa gång och jämför mellan icapåsen och en postorderförsändelse så känner man skillnaden direkt.
    Det är sån slitstark plast man ska använda istället för den berömda ica påsen

• versan

Ewis Brunt papper och tejp är mycket bättre.
    Jag har inte orkat klaga på den trasiga paketeringen
    så länge varorna kommer fram
    men man kanske ska göra det för hur ska annars säljaren veta nåt.

• versan

Nä det måste ju vara säljaren som packat dåligt ju! :-O

• versan

Diwa!
    GÖR SÅ HÄR:
    Skriv att det du köpt är secondhand och vad det kostade.
    Eller att det är en present
    För på secondhand och presenter så behöver man ej betala tullavgifter.
    hoppas det går bra

• versan

Diwa har du frågat ang gåva present för den infon jag fick var att man behöver ej tulla för sånt.

• versan

Jag har handlat grejer utomlands och har inga problem än (peppar peppar)
    Varje gång så har jag bet säljaren kryssa i att det är en gåva.
    Vad är det som säger att det inte skulle vara en gåva fast fakturan skulle vara med i paketet?
    Du kan ju få den av din mamma, pappa, syrra,brorsa, kompis, m,m...
    Men dom har beställt den i ditt namn så den kommer hem till dig direkt.
    Och att du vet vad den kostar har ju tullen inget med att göra.
    jag har fått presenter av min familj och nog får jag veta ibland vad det har kostat + att man får kvittot ifall man vill byta eller har garanti på den.

• versan

Hehe! om det är plånböcker i paketet så är det ju "gåvor till hela familjen eller hela tjocka släkten om det är många *garv*

• versan

Jag hade motsatta problem köpte en ny klänning från USA som påstods skulle vara till en 6månaders baby.
    Fick plagget idag och fick mig ett stort skratt.
    Det var minst storlek 6 ÅR "ej månader"
    Annars har dom ruskigt stora babysar i USA
    hehe men tur är att hon har ju nåt att växa i istället.

Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...