Inlägg från: Tin o Trolls mamma |Visa alla inlägg
  • Tin o Trolls mamma

Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...

Försöker också packa så platt och smalt som möjligt. Taskigt att gynna Posten som sagt.

• Tin o Trolls mamma

Felicia6: har du inget skrivet i din personliga info om hur snart du vill ha betalt? Om det har dröjt så här länge så skicka ett mail och säg att hon har x antal dagar på sig att betala. Om pengarna inte kommit in då så tänker du häva köpet.

Ekorren.

• Tin o Trolls mamma

Tjohoo! Folk bjuder på mina auktioner iaf. Jag blir riiik! Närå, men visst är det skönt att bli av med "överskottet". Jag får inte köpa fler babykläder för maken innan jag gjort mig av med de överflödiga. (Länk till aukt. i min pres.)

Ekorren.

• Tin o Trolls mamma

www.tradera.com/auction/aid_9623171

Kanske taskigt att lägga in den här länken, men det är typ 15:e gången den här auktionen är ute. Kan hon inte fatta att INGEN vill köpa använda tofflor i dåligt skick? Speciellt inte till det priset...

Ekorren.

• Tin o Trolls mamma

Ja, FINT står det ju.. Att jag inte såg det! Men då borde hon ju få dem sålda DEN HÄR gången då!

• Tin o Trolls mamma

Njae, BRA var korrekta ordet faktiskt.. Men då måste ju nån vilja köpa dem. Kanske ska tipsa om lägre utgångsbud, eller.. att inte lägga ut dem alls!!

• Tin o Trolls mamma

Andra tillverkare kan ha andra märkningar som är lite udda, exv. 68/74 så det är inte omöjligt Felicia6.

• Tin o Trolls mamma

Jag har både mitt nick och länk till mina auktioner i presentationen. Det borde väl vara ok eller?

Ekorren.

• Tin o Trolls mamma

Precis, det blir inget mellanting utan antingen 11, 22, eller 33 osv. Skulle bli lite sur om någon satte på märken för bara exv. 27,50 och så fick jag betala extra för det. Jag väger alltid hemma, kollar portotabellen och mailar sen köparen med totala summan. Försöker packa så platt och smalt som möjligt. Lämnar in på ICA och väger igen där och sen sätter de på rätt antal märken.

Fick själv betala 44:- i porto för två tunna tröjor för att säljaren packat dem jätteknöligt. Blev lite sur, kunde ju fått betala 11:- mindre där ju.

Ekorren.

• Tin o Trolls mamma

Jag skriver alltid avsändare, ifall det blir nåt strul. En gång hade en tjej fel adress angiven i sina uppgifter och då kom ju paketet i retur till mig. Annars hade det varit försvunnet och det vore ju inte så kul för nån av oss.

Ekorren.

• Tin o Trolls mamma

Majsan: Nej, vi får skriva det i våra presentationer.

• Tin o Trolls mamma

SuperSuf: Vi fick tillsägelse av moderator att vi inte fick lämna våra nick i trådarna här, men däremot ha dem i vår pres. Det är allt jag vet..

• Tin o Trolls mamma

Oups, jag har lagt en länk till mina auktioner i presen. Det är alltså inte ok? Kan man lägga den under sina länkar då istället som jag sett nån annan göra? *springer och ändrar*

Ekorren.

• Tin o Trolls mamma

Barnkläder borde ju gå för ca 11:-/plagg i porto. Eventuellt kan man lägga två tröjor för det priset.

• Tin o Trolls mamma

Kajsan: Jag skulle INTE betala det!! I vilket fall skulle hon få ett FETT NEGATIVT omdöme av mig sedan.

Ekorren.

• Tin o Trolls mamma

Åhh, igår kom 4 par byxor som jag köpt till sonen!! Totalt pris runt 40:-/par inkl. frakt! *glad*

Ekorren.

• Tin o Trolls mamma

FrökenW: Det låter väldigt mycket tycker jag!! Fråga vad den väger och hur människan tänkt packa den.

Jag fick betala 44:- i frakt för EN tröja en gång och en annan människa skickade TVÅ tröjor för 33:- *suck* Packa väl!! ville jag skrika åt den första tanten.. Kommenterade faktiskt det i mitt omdöme sen, att hon packade så dåligt att portot blev för högt.

• Tin o Trolls mamma

Iiuhhh! Jag skulle ALDRIG sätta på mina barn äkta päls. Knappt ens fejkpäls faktiskt!!

• Tin o Trolls mamma

Diwa: På mitt ICA använder de den där kartongbiten och gör mig sur istället. Vem fasen har så litet brevinkast anyway?

Ekorren.

• Tin o Trolls mamma

bbb: Jag fick mail från tradera idag att de skapat en faktura med mina kostnader. I mailet står hur man sedan går tillväga. Du får förmodligen ett sånt du också, om du nått upp till minigränsen för fakturering.

Ekorren.

Svar på tråden Kan inte sluta handla barnkläder på Tradera...